הכירו את הבוגרים שלנו

 

שמי עידן שחם, אני בוגר בהצטיינות של המסלול משנת 2020-2019.
אני עו"ד במגזר הפרטי, במשרד נבו קידר בלום, המתמחה בין היתר בתחומי המשפט המנהלי ובייעוץ שוטף לרשויות ולמלכ"רים. הגעתי ללמוד את התואר מתוך רצון להעשיר ולהתפתח בממשק שבין עולם המשפט למגזר הציבורי, וכחלק מהתמחותי בעולם קבלת ההחלטות וקביעת המדיניות בפן המשפטי.
התואר נתן לי הבנה רחבה יותר וכלים מעולמות הניהול, הכלכלה והמדיניות הציבורית שחיזקו את סל הכלים המשפטי הקיים שלי. בזכות התואר גם זכיתי להכיר חברים מכל תחומי המגזר הציבורי והמגזר השלישי. אין ספק שהלימודים תוך כדי התפרצות מגפת הקורונה היו מאתגרים ושונים מאיך שקיוויתי או חשבתי שהם יהיו, אך גם בכך היה אלמנט נוסף של למידה והבנה טובה יותר של "ניהול" המגפה תוך כדי התרחשותה בזמן אמת.
לאחר התואר קודמתי להיות שותף במשרד וכיום אני מנהל את צוות הליטיגציה והייעוץ המנהלי במשרד. אני בטוח שהתואר סייע לי להגיע לשם.
קוראים לי בן רביד, בוגר תכנית מדיניות ציבורית למובילי מדיניות באוניברסיטת תל אביב.
ב-3 שנים האחרונות אני מנהל האסטרטגיה של עיריית הרצליה, לפני זה הייתי בשליחות בקנדה ועבדתי בכנסת ובמשרד החוץ.
בחוויה שלי, התואר אפשר לי להביא נושאים שעל שולחן העבודה שלי, ולנתח אותם בקורסים השונים ובכך לשלב כלים תיאורטיים עם פרקטיקה. בנוסף, החברים לכיתה כולם אנשי מגזר ציבורי איכותיים, דור המנהיגים ומעצבי המדיניות הבא.

שמי ישראל הינמן. נרשמתי ללימודים בחוג למדינות ציבורית לאחר שחיפשתי פלטפורמה לימודית לתואר שני שתעשיר אותי בידע, בכלים מקצועיים ובסביבה של סטודנטים שנמצאים בשלבי עשייה מתקדמים בחייהם המקצועיים, כך שאוכל ללמוד במסגרת תכנית הלימודים המובנת לצד למידה משמעותית מהניסיון של חברי לספסל הלימודים. 

אני רוצה לספר על חווית הלמידה שלי בשני אספקטים. 

א.מבחינת התכנים והרלוונטיות שלהם לעבודתי, כבר במהלך הלימודים בתפקידי כמנהל פרויקטים עירוניים, קידמתי פרויקטים עירוניים במסגרת עבודות הפרקטיקה של חלק מהקורסים, כך שהצלחנו להוביל מהלך משמעותי הן בתהליך הלמידה והחיבור שלו לעולם המעשה והן עבור העיר בני ברק (מבין הפרויקטים שקידמנו היו חקר נושא אורח חיים בריא והשפעותיו על מעגל העוני, פיתוח כלכלי וקידום עסקים במיקוד על פלטפורמות דיגיטליות, ועוד...) שיטות הלימוד והקורסים היו עם מרצים מהשורה הראשונה כאשר התהליך כלל למידה הדדית ועבודה עצמית, לפיתוח עולם הידע כאבן יסוד לפיתוח הארגוני באופן מקצועי. 

במרחק של כמה שנים מאז שסיימתי את הלימודים אני עדיין משתמש בכלים שרכשתי בלימודים בקורסים העוסקים בקידום מדיניות, בניית תקציב, פיתוח פרויקטים על פי מתודות סדורות ועוד.

ב. מהפן החברתי - שבטי, נפגשנו השבטים השונים בחברה הישראלית על גווניה, הרגשתי (כחרדי) שבמסגרת הלימודים באוניברסיטה בכלל ובחוג למדיניות ציבורית בפרט, היה מקום לכל אחד בכיתה להביא את עצמו להיות שותף פעיל בכל תחומי החברה והלמידה, נחשפתי לעמדות השונות ולמדנו יחד במסגרת החוג להתמודד עם האתגרים והדעות השונות במקביל ללמידה המקצועית ולצד מענים רבים שהאוניברסיטה הציעה כמענים ייחודיים לחברה החרדית.  בשולי הדברים ברצוני להודות לצוות החוג על ההשקעה הרבה, הליווי וההכוונה בכל שלב, החל בתהליך הרישום, וביתר שאת בתהליך הלמידה והקורסים ועד לסיום הלימודים, אציין כי תפקידי היה בזמן הלימודים - מנהל פרויקטים עירוניים וכיום, ס. מנהל אגף אסטרטגיה בעיריית בני ברק.

אין לי ספק שעצם היותי בעל תואר שני בתחום הרלוונטי כל כך לתפקיד, וממוסד מכובד כאוניברסיטת תל אביב, היה משמעותי בהחלטת הוועדה לקבל אותי לתפקידי הנוכחי. 

שמי מיטל פלג מזרחי, אני בוגרת לימודי תואר שני ושלישי בחוג למדיניות ציבורית ובעת כתיבת שורות אלו עמיתת פוסט דוקטורט, במחלקה לכלכלה של אוניברסיטת ייל, החוקרת אופנה בת קיימא.
הגעתי אל החוג למדיניות ציבורית, לאחר שנים רבות של עבודה בשכר ובהתנדבות בתחומי החינוך הבלתי פורמלי והרווחה, מתוך רצון להגדיל את אדוות העשייה שלי, ולשמחתי הרבה אכן הצלחתי הרבה מעבר למה שדמיינתי.
במהלך לימודי עבדתי כאחראית קידום שוויון חברתי בעיריית תל אביב יפו, מנהלת תעסוקה ירוקה ומעבר צודק בחיים וסביבה, רכזת שינוי כיוון לקידום התמודדות ישראלית עם משבר האקלים, רכזת מרכז האקלים של האוניברסיטה ומרצה במכללת תל חי; התמודדתי בבחירות למועצת העיר של תל אביב יפו; 
גיליתי את העניין שלי בצדק סביבתי ככלל ובאופנה בת קיימא בפרט, מה שבהמשך הפך לנושא המחקר שלי, ולנושא המזוהה איתי יותר מכל; הקמתי את 'מתלבשות' – התנועה לקידום אופנה הוגנת בישראל,; פרסמתי מאמרים בכתי עת בין לאומיים, זכיתי במלגות יוקרתיות ותחרותיות; והתקבלתי ללימודי פוסט דוקטורט באחת מהאוניברסיטאות הטובות בעולם, ועוד. מרבית הדברים האלו קרו בתמיכת החוג ובעיקר בעידוד המנחה שליווה אותי, פרופסור אלון טל.
התארים שלמדתי בחוג העניקו לי ידע רב ותפיסת עולם רחבה, אודות מדיניות ציבורית המטיבה עם הציבור, כמו גם היכרות עמוקה וקרובה עם האקדמיה הישראלית, אבל חשוב ובולט יותר מכך, הלימודים בחוג אפשרו לי לגלות את החלומות שלי וללמוד כיצד להגשים אותם ועל כך אני מודה לחוג. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף