תיאור הקורסים

החוג לסוציולוגיה

תואר שני

 
1041.3536.01  ביג דאטה: בין פרקטיקה לביקורת
העלייה בכמות וזמינות הנתונים פתחה עולם חדש של הזדמנויות עבור המחקר המדעי, אך גם טומנת בחובה אתגרים מתודולוגיים, אתיים ואפיסטמולוגיים. כיצד ישנה עידן ה"ביג דאטה" את מדעי החברה? קורס זה עוסק הן בפרקטיקה והן בביקורת הסוציולוגית של טכנולוגיות מדע נתונים. במסגרת הקורס נכיר מגוון שיטות מחקר מעולם הביג דאטה לניתוח טקסטים ונתונים כמותיים. נתנסה בכריית מידע מהאינטרנט, ניתוח נתוני פשיעה, זיהוי מגמות בפוסטים במדיה החברתית ועוד. במקביל, נדון בהשלכות של מתודות אלו הן בפן המדעי (האם הקריטריון הראוי למודלים אלו הוא הסבר או תחזית?) והן בפן החברתי (מהי המשמעות של הפיקוח הגובר, החדירה לפרטיות והכניסה של אלגוריתמים לחיי היומיום?). הקורס מתודולוגי בעיקרו ומטרתו להקנות כלים עבור מחקר כמותי ואיכותני אחד. נדרש רקע בסיסי בסטטיסטיקה והיכרות עם רגרסיה.
​דרישות קדם: ציון 85 לפחות בקורס מבוא לסטטיסטיקה ולניתוח נתונים (או קורס מקביל). קורס שיטות מחקר כמותיות (או קורס מקביל).

 

1041.3593.01 אנתרופולוגיה דיגיטלית: תיאוריה ופרקטיקה
בין אם מדובר במסכי הטלוויזיה והמחשבים בבית או הטלפונים הסלולרים והלפטופים במרחב הציבורי, קשה להתעלם מסביבתם הדיגיטלית של אינפורמנטים במחקרים אנתרופולוגים עכשוויים. קורס זה מציע היכרות מעמיקה עם תת-דיסיפלינה חדשנית ומבטיחה - אנתרופולוגיה דיגיטלית. ננסה להתרחק ממבט ״טרנדי״ ו״עתידני״ על טכנולוגיות חדשות ונתמקד באופן שבו ניתן ליישם כלים אנתרופולוגים בכדי להבין טוב יותר את המתחים שבין און-ליין לאוף-ליין ובין ״קהילות אינטרנט״ ל״קהילות באינטרנט״.  


 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף