תיאור הקורסים

החוג ללימודי עבודה

תואר ראשון

  • קורסי חובה
  • קורסי בחירה
  • סמינרים
סמינרים

1051.3505.01 אי שוויון במקצועות טכנולוגיים
מקצועות ועבודות בתחומי המדע, הנדסה, טכנולוגיה ומתמטיקה  (״STEM״) תופסים מקום חשוב יותר בכלכלה ובשוק העבודה, ומהווים מנוע חשוב לחדשנות וקידמה. עם זאת, מקצועות אלו מאופיינים ברוב גברי ודמוגרפיה הומוגנית. בסמינר זה נבחן את המקורות לפערים במקצועות טכנולוגיים בשוק העבודה והשלכותיהם על אי שוויון כלכלי, תוך התמקדות בקריירות ההשכלתיות והתעסוקתיות אשר מובילות למקצועות טכנולוגיים.
דרישות קדם: שוק העבודה, שיטות מחקר כמותיות.

 

1051.3506.01 מגדר ואי שוויון בשוק העבודה
בסמינר נדון בהיבטים שונים של אי שוויון מגדרי בשוק העבודה. בחלקו הראשון של הסמינר נסקור תיאוריות ומחקרים בתחום כגון – פערי שכר מגדריים, סגרגציה תעסוקתית, דפוסי עבודה של נשים וקשרי הגומלין בין עבודה למשפחה. בחלקו השני של הקורס נדון בהצעות המחקר של המשתתפים וכן בממצאים ראשונים מתוך מחקרם העצמאי. הסמסטר כולל שני סוגים של מפגשים – מפגשים פרונטליים בכיתה ומפגשי הנחייה אישיים עם המרצה. כל תלמיד יבצע עבודת מחקר כמותית עצמאית בהנחיה צמודה של המרצה.
דרישות קדם: שוק העבודה, סטטיסטיקה, שיטות מחקר כמותיות.

 

1051.4462.01 שוק עבודה ורווחה בישראל
סמינריון זה ידריך את הסטודנטים בניתוח ועריכת מחקרים בנושאים נבחרים בשוק העבודה ומדיניותו. הסמינריון יספק סקירה של הנושאים המרכזיים של כלכלת עבודה תוך התייחסות למגוון נושאים מתחום שוק העבודה ויישומם בתחומים שונים בכלכלת עבודה דוגמת: חינוך, פוליטיקה, הגירה, ועוד. לשם כך, הסטודנטים יכירו במהלך הסמינריון דוגמאות שונות של מחקרים בתחום.
דרישות קדם: שוק העבודה, שיטות מחקר כמותיות.


1051.3500.01 שינוי ארגוני
סמינר זה מיועד לסטודנטים המעוניינים להבין לעומק מגוון נושאים בתחומי הלמידה הארגונית ושינוי ארגוני. התלמידים יתבקשו לקרוא ספרות תיאורטית ומחקרים אמפיריים בתחומים אלו, ויכתבו עבודת מחקר שתביא לידי ביטוי את התיאוריות והממצאים המצויים בספרות.
דרישות קדם: שיטות מחקר איכותניות, התנהגות ארגונית.

 

1051.3504.01 תרבות ארגונית
המושג  "תרבות ארגונית" הפך פופולרי בעשורים האחרונים והפך למוקד מרכזי בסוציולוגיה של הארגונים. סמינר זה מיועד להקנות לתלמידים ידע מעמיק לגבי המשמעות האנליטית של תרבות בחקר הסוציולוגי העכשווי של ארגונים.
הסמינר יעסוק ובהתפתחות המושג בתיאוריה הארגונית, ובהיבטים היישומיים והמתודולוגיים הקשורים בו. במסגרת הסמינר נדון במחקרי תרבות קיימים הנוגעים להיבטים שונים של חיי היומיום בארגון , ובכללם: שליטה והתנגדות, רגשות, מגדר, זהות ארגונית והחוויה הניהולית.
דרישות קדם: שיטות מחקר איכותניות, התנהגות ארגונית.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף