תיאור הקורסים

החוג לתקשורת ע"ש דן

תואר ראשון

סדנאות מחקר

 

 

1085.6108.01 סדנה בניתוח טקסטואלי רישתי
אחד האתגרים הגדולים ביותר כיום הוא עומס המידע. אנו נדרשים כל הזמן להבין ולארגן את המידע שמתקבל במדיה החברתיים, בחדשות "האמיתיות" ו "המזוייפות", בתעשיית הפרסום, או בתוצאות החיפוש שקיבלנו. במקרים רבים המידע שאנו נחשפים אליו נועד לקדם אינטרסים גלויים או נסתרים. בסדנת מחקר זו נלמד שיטה חדשה לניתוח תוכן - ניתוח טקסטואלי רשתי – בכדי לזהות הטיות פוליטיות ומסחריות בטקסט. לצורך כך נכיר את מושגי המפתח הקשורים לתיאוריית הרשת, והיישומים שלה בפוליטיקה, החברה, הכלכלה, הטכנולוגיה והתרבות. במהלך הסדנה נלמד לעבוד עם כלים שונים לניתוח רשתות כדי לזהות את הנושאים העיקריים בטקסט ואת הטיותיו. במסגרת הסדנה יפתחו הסטודנטים פרויקטים אישיים לניתוח רשתות טקסטואליות במגוון רחב של תחומים.

 

1085.6106.01  מנתונים לרעיונות. שימוש בכלים אנליטיים ליצירת תובנות
שינויים טכנולוגיים וחברתיים שהביאו לעליית עידן נתוני העתק (ביג דאטה big data) לא פסחו גם על חברות וארגונים. כיום, יותר ויותר מודלים עסקיים מבוססים על שימוש בנתונים על מנת לייצר תובנות מחקריות ושיווקיות. מטרת הסדנה היא להכיר לסטודנטים את עולם המונחים, הכלים, וההיגיון המחקרי שנמצאים בבסיסם של תהליכים אלה. הסדנה תקיף את כל שלבי העבודה החל מהיכרות עם הנתונים, ניתוחם  (predictive analytics ) ועד השלב החשוב ביותר – היכולת ליצר תובנות ולהציגם באמצעות כלים ויזואליים ((visualization and infographics .   


1085.6105.01 מחקר בשיווק
על מנת להצליח בפעילות שיווקית, חשוב להבין את הסביבה בה פועלים ואת הצרכים, הרצונות וההעדפות של קהלי היעד הפוטנציאליים. במסגרת קורס זה נסקור עקרונות יסוד בתחום השיווק על מנת להבין כיצד בונים אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית. על בסיס הבנה זו, נלמד כיצד לבצע מחקר שיווקי על שלביו השונים: זיהוי נושאים למחקר, בחירת שיטות מחקר מתאימות, וכלים מחקר איכותניים וכמותניים אשר יאפשרו לנו להפיק נתונים ולהסיק מסקנות אופרטיביות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף