תיאור הקורסים

החוג לתקשורת ע"ש דן

תואר ראשון

סמינרים מעשיים- הקבץ מקצועות התקשורת 

 

1085.3145.01 עיצוב בפרסום - כלים מתקדמים לפיתוח ועיצוב רעיונות פרסומים
במסגרת הסמינר הסטודנטים ייצרו קמפיין חוצה מדיות ללקוח אמיתי במתכונת מכרז, לתכניות וארגונים ללא מטרות רווח.
הסטודנטים ילמדו עיצוב פרסומי ויקימו מחלקת קריאייטיב במשרד  פרסום,  ויחשפו למכלול הפעילויות המתרחשות במשרד פעיל ביניהן: ניהול קריאייטיב, בניית קמפיין פרסומי באמצעות: מודעות, שילוט חוצות,  ויצירת באזז וחשיפה בפלטפורמות דיגיטליות כגון פייסבוק, אינסטגרם, גוגל ועוד.

 

1085.3143.01 בין יחסי ציבור לדיגיטל: כלים יישומיים בתקשורת שיווקית
במסגרת הסמינריון יקימו הסטודנטים משרד  לייעוץ תקשורתי,  וייחשפו למכלול הפעילויות המתרחשות במשרד פעיל ביניהן: ניהול תחקירי שוק, בניית תכנית אסטרטגית ויישומה אל מול גופי התקשורת השונים באמצעות: כלי  יח"צ "מסורתי", מהלכי תוכן שיווקי (native advertising) ויצירת באזז וחשיפה בפלטפורמות דיגיטליות.
במהלך השנה המשרד יספק שירותי ייעוץ תקשורת  לתכניות וארגונים ללא מטרות רווח. הסטודנטים יעבדו עם  הגופים, יכינו עבורם תכנית תקשורת ויוציאו אותה לפועל באמצעות אייטמים וכתבות בערוצי המדיה השונים, ניהול תוכן בדיגיטל (עמודי  וקבוצות פייסבוק, סרטונים ברשתות החברתיות) ועוד.  
 

1085.3144.01 עיתונות חוקרת
נקודת המוצא של הסדנה היא החשיבות הציבורית הגדולה של העיתונאות החוקרת- לב ליבה של העיתונאות המסורתית והמתחדשת. תפקידה היה ועודנו לגלות ולחשוף מידע שהוא חיוני וחשוב לציבור, מידע שהגופים המסוקרים (ציבוריים כפרטיים) מבקשים להסתיר.
התחקיר הוא מושג בעל הקשרים מגוונים מאד בעולם התקשורת כיום. תחקיר יכול להיות שיחת טלפון של חמש דקות עם מרואיין כהכנה לאייטם זניח בתכנית בוקר, אבל יכול להיות גם כתבת מגזין שגורלה של ממשלה תלויה בה. בסמינר יובאו דוגמאות לכל סוגי התחקיר הקיימים. יוצגו ההבדלים בין סוגים שונים של עיתונאים העוסקים בתחקיר: תחקירן תכנית הבוקר, התחקירן הדוקואקטיביסט, "התחקירן המתחזה" והכתב החוקר. הסמינר יתמקד בתיאור מאפייניו של תחקירן העומק (הכתב החוקר).
מטרות הסדנה: הקניית דפוסי עבודה וחשיבה נכונה של עיתונאי חוקר; הכרות עם כלי העבודה של העיתונות החוקרת; הקניית כלים לכתיבת התחקיר כסיפור רלוונטי, היוודעות לדילמות אפשריות בעת הכנה של תחקירים בולטים.

 

 


 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף