תיאור הקורסים

החוג ללימודי עבודה

תואר שני

קורסי חובה

 

1051.4300.01 הדרכה במאגרי מידע בלימודי עבודה
כל התלמידים חייבים להשתתף בהדרכה חד פעמית בנושא שימוש במאגרי מידע בלימודי עבודה. ההדרכה כוללת: עקרונות בסיסיים באוריינות מידע, השלבים בתהליך איתור המידע, הכרת משאבי המידע השונים (מאגרי מידע, כתבי עת אלקטרוניים, אתר אינטרנט) בלימודי עבודה והערכתם.
על התלמיד להירשם להדרכה במסגרת הרישום לקורסי החוג, בשיטת "המכרז" (Bidding). הרישום אינו מצריך הקצאת נקודות.
 

1051.4005.01 שיטות מחקר איכותניות למתקדמים
קורס זה הינו קורס מתודולוגי מתקדם, המיועד לתלמידי תואר שני. הקורס ישלב בין סקירה עיונית-תיאורטית לבין אסטרטגיות פרקטיות של שיטות מחקר איכותניות קלאסיות ומודרניות, תוך התמקדות בכלים לאיסופם, תיעודם וניתוחם של נתונים איכותניים ובהפיכתם לטקסטים מדעיים-פרשניים.


 

1051.4002.01 שיטות מחקר כמותיות למתקדמים
הקורס יעסוק בשיטות המחקר הכמותיות הנהוגות במחקר על עולם העבודה ויעמיק בהבנת המחקר הכמותי לצורך הערכת וביצוע מחקרים כמותיים. נלמד על יתרונות המחקר הכמותי וכן נעמיק ברגרסיה כשיטת ניתוח נתונים משמעותית בתחום. חלק מהשיעורים יכללו ניתוח נתונים כמותי.
דרישות קדם: סטטיסטיקה למתקדמים.


1051.4077.01 קורס מחקר נושאי: היבטים חברתיים ותרבותיים של הגירה
בקורס נתמקד בהגירה לישראל עם דגש על מהגרי עבודה ומבקשי מקלט. נסקור תיאוריות ומחקרים רלבנטיים העוסקים במאפייני מהגרים, היבטים של מדיניות ארצית ועירונית הנוגעת להגירה, השתלבותם בשוק העבודה, ההשלכות של הגירה על המעמד החברתי-כלכלי של מהגרים, ההשלכות של הגירה על מאפיינים פוליטיים, תרבותיים וחברתיים במדינה הקולטת. המפגש עם הגישות ונקודות המבט השונות יאפשר לסטודנטים להתוודע לשאלות אמפיריות מעולם המעשה ולבצע עבודת מחקר. 

 

1051.4080.01 קורס מחקר נושאי: הבעת קול בארגונים/ ד"ר יצחק ויסברג וד"ר לילך לוריא
הקורס יציג לסטודנטים תיאוריות ומחקרים אמפיריים העוסקים בהשמעת קול בארגונים. פרט אשר משמיע את קולו בארגון עשוי להיות נאמן לארגון ולהימנע מלעזוב. ארגונים שונים נבדלים זה מזה באופן שבו הם מאפשרים לפרטים להשמיע את קולם ולהשפיע על הארגון. חסמים שונים מונעים מפרטים להשמיע את קולם בארגון (למשל: חשש מפיטורים והיעדר ידע). לצד זאת, מוסדות מסוגים שונים מסייעים לפרטים להשמיע את קולם בארגון (ארגוני עובדים, רשתות חברתיות, הגנות משפטיות על עובדים אשר מדווחים על הטרדות מיניות, שחיתויות או הפרה של חוקי המגן). במסגרת הקורס יידרשו הסטודנטים להגיש עבודה הכוללת מחקר אמפירי מצומצם בנוגע להשמעת קול בארגונים. 

1051.4553.01 סדנת תזה
הסדנה מיועדת להדריך את התלמידים בגיבוש נושא לתזה ובכתיבת הצעה למחקר אודות נושא זה. ההדרכה תיעשה על ידי מורי הסדנה במפגשים כיתתיים ובמפגשים אישיים. הדגש יושם על בחירת נושא מחקר ראוי וניתן לביצוע, ועל כתיבת הצעת מחקר שתכלול את הרקע התיאורטי של המחקר שייבחר ואת המתודולוגיה המוצעת על ידי התלמיד לביצועו.  הציפייה הינה שעם סיום הסדנה יוצמד כל תלמיד למנחה לתזה – על בסיס ההצעה שכתב. 


1051.4079.01 פרקטיקום במשאבי אנוש וייעוץ ארגוני
במסגרת הפרקטיקום נבחן את ההיבטים המעשיים של ניהול משאבי אנוש וייעוץ ארגוני, נפתח ידע רלבנטי לעיסוקים אלה ונעבוד על פיתוח הכישורים הנדרשים. התלמידות יוצבו כמשתלמות בארגונים שונים במידת האפשר על פי תחומי העניין שלהן, והן תשתתפנה בהיבטים שונים של העבודה המעשית בארגון על פי תיאום עם הארגון וצרכיו. התלמידים ינהלו יומן שדה מפורט המתעד את עבודתם בארגון, יקבלו הנחיה מגורמים בארגון, ויציגו ויקבלו משוב על עבודתם והנחיה במסגרת פגישות הסמינר.
דרישות קדם: שיטות מחקר איכותיות, התנהגות ארגונית
דרישות הסמינר: לפחות יום עבודה מלא אחד בשבוע בארגון (או היקף דומה של שעות על פני השבוע) בתיאום עם צרכי הארגון. השתתפות מלאה ואקטיבית בכל המפגשים, הגשת עבודה מסכמת בתיאום עם מרצה הקורס.
​​חומר ביבליוגרפי יחולק בכיתה בהתאם לצורך ולתחומי העיסוק הספציפיים של התלמידים.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף