תיאור הקורסים

החוג ללימודי עבודה

תואר ראשון

  • קורסי חובה
  • קורסי בחירה
  • סמינרים
קורסי בחירה

שנה ג'

1051.4545.01 פנסיה ופרישה
מטרת הקורס היא להקנות לתלמידים נקודת מבט רחבה על הסדרי פנסיה, פרישה וגילנות  בישראל. בקורס יוצגו שאלות תיאורטיות אשר ילוו את הדיון לאורך השיעורים השונים, כגון: האם וכיצד על המדינה להתערב בשוק הפנסיה? מה ההבדל בין ניהול פרטי לניהול ציבורי? כיצד ראוי לחלק את העלויות והסיכונים בין העובד למעביד למדינה? כיצד מקדמים אוריינות פנסיוניות? לאורן של שאלות אלו ינותחו סוגיות שונות לרבות הסדרי הפנסיה התקציבית, קרנות הפנסיה הוותיקות, קרנות הפנסיה החדשות, קופות גמל, ביטוחי מנהלים, רפורמת דמי הניהול, הנהגת פנסיית חובה, ניידות זכויות פנסיוניות, גיל הפרישה, אפליה מחמת גיל, עבודה מותאמת לעובדים מבוגרים וקצבאות הזקנה.
דרישת קדם / מקבילה קורס 'דיני עבודה'.
 

1051.3410.01 ארגונים בספרות ובקולנוע
מטרת הקורס להקנות לסטודנטים ידע מעמיק בתאוריות ארגוניות מרכזיות בעזרת קולנוע וספרות. בפרט נדון בקשיים הכרוכים בלהוביל שינוי ארגוני וחברתי, בתפקידם של מנהיגים בתהליכים אלו, בתהליך קבלת החלטות ובמכשולים הקיימים בתהליך זה.

 

1051.3414.01   גלובליזציה וארגונים: עבודה, תרבות וזהות        
הקורס עוסק בקשרי הגומלין החברתיים, התרבותיים והכלכליים שבין ארגוני עבודה לתהליכי הגלובליזציה, תוך בחינת סוגיות ודילמות שונות הקשורות בארגון, ניהול ותרבות בקונטקסט העבודה הגלובלי. הקורס יעסוק בגישות תיאורטיות שונות לגלובליזציה ארגונית, תוך מתן דגש על מחקרים אמפיריים ופרספקטיבות ביקורתיות דרכם נוכל להתבונן בתפקידם של ארגונים בתהליכי גלובליזציה והשפעותיהם על תהליכי חברתיים רחבים, על האופן בו סוגיות ניהוליות שונות מושפעות ומשתנות, וכן במשמעויות של תהליכים אלו על חיי היומיום של עובדים בארגונים בעידן הגלובלי .

 

1051.3411.01 עבודה ועובדים במאה ה-21
מטרת הקורס להקנות לסטודנטים כלים תיאורטיים ומעשיים לחשוב על תופעות מרכזיות בעולם העבודה במאה הנוכחית. בפרט נתמקד באופן שבו תופעות אלו (גלובליזציה, מיקור חוץ, וכו') נתפסות על ידי העובדים עצמם ומשפיעות על חוויתם במקום העבודה. הסטודנטים יתבקשו לערוך מחקר אמפירי המבוסס על ראיונות עומק עם עובדים בתעשיות שונות.


1051.3407.01 שלטון, הון ועבודה בתקופת המנדט
מטרת הקורס לדון ביחסים בין מדינה, מעסיקים ועובדים בפלשתינה/א"י בין מלחמת העולם הראשונה למלחמת 1948. ייבחנו ההתפתחויות ביחסים אלה לאורך זמן, אתרים מרכזיים שעיצבו את היחסים הללו, והשתקפויות של יחסים אלה בפוליטיקה ובמרחב העירוני המנדטורי.  
 

1051341201 מנהיגות ושינוי ארגוני
קורס זה מיועד לסטודנטים המעוניינים ללמוד יותר על תהליך של שינוי ארגוני וחברתי ועל תפקידם של מנהיגים בתהליכים אלו. התלמידים יתבקשו לקרוא ספרות תיאורטית ומחקרים אמפיריים בתחומים אלו, ויכתבו עבודת מחקר שתביא לידי ביטוי את התיאוריות והממצאים המצויים בספרות.
 

1051.3413.01 אפליה ושוויון הזדמנויות בעבודה
הקורס יעסוק באפליה בעבודה -  על היבטיה השונים של התופעה. נדון באפליה בשכירה, בשכר, בקידום ובפיטורין תוך התמקדות הן בהסברים התיאורטיים מדיסיפלינות שונות (סוציולוגיה, משפטים, כלכלה) והן במחקר העכשווי בתחום. בנוסף, נתמקד במחקר העוסק באפליה המכוונת כלפי קבוצות חברתיות שונות כגון נשים, מיעוטים אתניים, מהגרים, מבוגרים ועוד.
דרישת קדם: שוק העבודה.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף