תיאור הקורסים

החוג ללימודי עבודה

תואר ראשון

  • קורסי חובה
  • קורסי בחירה
  • סמינרים
סמינרים

1051.3501.01 זרים בשוק העבודה
הסמינר יבחן את מקומם וחוויותיהם של זרים בשוק העבודה בישראל. הסמינר יתמקד בזרים (מהגרי עבודה חוקיים ולא חוקיים, מבקשי מקלט ופליטים) החיים בתל אביב. במסגרת הסמינר יבחנו תחילה סוגיות שונות הקשורות במעמד הזרים בישראל והשפעתם על החברה הישראלית, החקיקה והמדיניות הממשלתית והעירונית בעניינם, ובהמשך התלמידים יגדירו פרויקט מחקרי במסגרתו יאספו נתונים באמצעות שיטות מחקר איכותיות על היבטים שונים של התופעה.
סמינר זה בנוי כ״סמינר משלב עשייה". הסמינר יכלול עבודת שדה מחקרית בארגון העוסק בתחום. עבודת המחקר הנדרשת בסמינר תבוסס על איסוף נתונים במסגרת עבודת השדה
דרישות קדם: שוק העבודה, שיטות מחקר איכותניות
דרישות הסמינר: השתתפות פעילה בכל השעורים, עבודת שדה מחקרית בארגונים, ניהול והגשה של יומן שדה, עבודה סמינריונית מחקרית.
חומר ביבליוגרפי יחולק בכיתה בהתאם לצורך ולתחומי המחקר של התלמידים.
 

1051.4465.01   למידה ארגונית
סמינר זה מיועד לסטודנטים המעוניינים להבין לעומק מגוון נושאים בתחומי הלמידה הארגונית ושינוי ארגוני. התלמידים יתבקשו לקרוא ספרות תיאורטית ומחקרים אמפיריים בתחומים אלו, ויכתבו עבודת מחקר שתביא לידי ביטוי את התיאוריות והממצאים המצויים בספרות.
דרישות קדם: שיטות מחקר איכותניות.
 

1051.4072.01 עבודה משפחה ומגדר
סמינר מחקר העוסק ביחסים שבין משפחה ועבודה בעולם המערבי. במסגרת הסמינר נדון בהיבטים שונים הקשורים בשני מוסדות חברתיים אלו, השינויים השתרחשו בהם לאורך זמן, השלכותיהם לנושאים של דפוסי עבודה של נשים וגברים ואי שוויון מגדרי. כמו כן נדון בהשפעת המדיניות החברתית על אופן העבודה של נשים וגברים הסמינר מבוסס על עבודת מחקר עצמאית של התלמידים שתידון במפגשים השונים ותוצג בחלקו השני של הסמינר.
דרישות קדם: שיטות מחקר כמותיות, שוק העבודה.
 

1051.4431.01 שביתות בהיסטוריה
מטרת הסמינר לנתח את תופעת השביתה בהיסטוריה המודרנית, גורמיה, מהלכיה ותוצאותיה. הסמינר יכלול ניתוח של ההיסטוריוגרפיה של שביתות, בחינה של שביתות בהיסטוריה של ארצות שונות, ניתוח של תרבויות-שביתה, ומבט-עומק של שביתות בהיסטוריה של החברה הישראלית. יושם דגש על שיטות החקירה ההיסטוריות של שביתות, על ניתוח מקורות ראשוניים ועל סגנונות כתיבה אודות שביתות. 

 

1051.3502.01 עבודה ורווחה במאה העשרים ואחת
סמינר משלב עשייה חברתית : הסמינר יעסוק בשינויים בעולם העבודה תוך שילוב בין לימוד תיאורטי להתנסות מעשית. בחלקו התיאורטי של הסמינר נדון בשינויים שחלו בעולם העבודה ובמעברים התעסוקתיים הרבים המאפיינים את עולם העבודה במאה העשרים ואחת. במסגרת זו נדון, למשל, בעובדים העוברים בין מדינות, עובדים המשלבים בין עבודה לטיפול בבני משפחה, עובדים עם מוגבלויות המשתלבים בשוק העבודה ושילוב צעירים ומבוגרים בשוק העבודה. במקביל, בחלקו המעשי של הסמינר תערך התנסות מעשית בשיתוף עם ארגוני חברה אזרחית וגופים קהילתיים, ותאפשר היכרות והתנסות ייחודית בעשייה חברתית בתחומי תעסוקה וזכויות עובדים בישראל. חלק מהמפגשים בסמינר יהיו בפורום כיתתי מלא, חלקם יוקדשו לעבודה פרטנית וחלקם יוקדשו לעבודה מעשית (בהיקף של 30 שעות). בסיום הסמינר יידרשו הסטודנטים להגיש עבודה מחקרית הכוללת מחקר אמפירי.  
​דרישות קדם: דיני עבודה, מבוא ליחסי עבודה.  
 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף