גישור בארגונים

גישור בארגונים

הגישור ככלי ליעילות ארגונית

 קונפליקטים הם חלק בלתי נפרד מעבודתם של ארגונים. ניהול לא נכון של קונפליקטים פנים ארגוניים יכול להפריע לעבודתו התקינה של הארגון.

במרכז האוניברסיטאי לגישור ע"ש אוונס, מגשרים מומחים מסייעים בניהול קונפליקטים בארגונים – לדוג' סכסוך בין מנהל מחלקת מכירות למנהל מחלקת שירות, סכסוכים בין עובדים וכיו"ב. הסכסוך מנוהל באופן דיסקרטי במיוחד, השומר "על הכביסה המלוכלכת" בתוך הארגון.

פתרון סכסוכים בדרך של הסכמה יוצר אוירה טובה בתוך הארגון ויוצר מחויבות של העובדים כלפי הארגון. אנו מציעים ארגז כלים מתקדמים לניהול קונפליקטים בתוך הארגון, ברמות שונות: רמת הארגון, רמת הצוות רמת המנהל ורמת העובד.

מהו גישור בארגונים?

עולם הגישור מציע כלים מתקדמים שיכולים לסייע לניהול אפקטיבי של הארגון והעצמת עובדיו. יכולות כמו הקשבה, איתור ומיפוי צרכים, בניית הסכמות ומו"מ משתף, שמהווים את אבני היסוד של עולם הגישור, מביאים לסביבת הארגון שיח של אחריות משותפת, ולפיכך ליעילות רבה יותר.

המנהל כמגשר

התרבות של עולם העבודה השתנתה מאוד בעשורים האחרונים, ולפיכך המיומנויות הניהוליות הנדרשות ממנהלים בארגונים התפתחו ורבו. המנהל של ימינו צריך להחזיק בהרבה מאוד מיומנויות, ולהראות גמישות מחשבתית, יצירתיות, ויכולת מיצוי של המשאבים האנושיים בארגון. פעמים רבות מוצא עצמו המנהל בפוזיציות בהן הוא אמור לגשר בין אינטרסים וצרכים שונים. לפעמים לא צריך לחלק את העוגה בין הצדדים אלא פשוט להגדיל אותה. מרכז הגישור האוניברסיטאי מציע ליווי של מנהלים חדשים, וסדנאות מתקדמות של כלי הגישור שנועדו למנהלים.

סכסוכים פנים ארגוניים וגישור – האם זה כדאי?

באילו סכסוכים פנים ארגוניים כדאי להתערב?  ישנם סכסוכים רבים שעוברים מאליהם, וישנם כאלה שמשרתים את מטרות הארגון. אך במקביל – יש סכסוכים שמשפיעים על היעילות של הארגון ואף יכולים להיות הרסניים לארגון. מי מטפל בסכסוך היא שאלה חשובה עליה יש לתת את הדעת. מרבית הסכסוכים נפתרים בתוך כותלי הארגון.  מחלקת משאבי האנוש לוקחת חלק חשוב ביישוב סכסוכים פנים ארגונים. ואולם,המשאבים הנדרשים לטיפול הינם יקרים מפז: מעבר לזמן שמושקע, יכולות להיווצר קואליציות, גיוס האנשים לקואליציות דורש אנרגיות רבות, ויכול ליצור ניגודי אינטרסים בתוך הארגון. קיימים מקרים בהם נקודת המבט החיצונית מקלה על התקשורת, הן של הצדדים והן של מחלקת משאבי האנוש בארגון. המרכז האוניברסיטאי הינו גוף נייטרלי בלתי תלוי, דבר שיכול להועיל במקרים של מורכבות ושל ניגודי אינטרסים.

רוצים דוגמא?

לחצו כאן לסיפורי גישור..

שרותי גישור במרכז האוניברסיטאי

במרכז האוניברסיטאי לגישור ע"ש אוונס, ניתן לפתור סכסוכים פנים ארגוניים מחוץ לסיר הלחץ. הצדדים מוזמנים לחדר הגישורים הנעים של המרכז, שמשקיף על תל אביב ונהנים מהליך דיסקרטי בו יוכלו לדבר בחופשיות מבלי לחשוש שישמעו מעבר לדלת את תוכן השיחה.  לפעמים צריך לשנות את המקום על מנת לשנות את זווית הראייה....

דיסקרטיות

מגשרי המרכז, מחויבים ע"פ חוק לשמור על סודיות וחיסיון של תהליכי גישור בהם הם משתתפים.

לקביעת פגישת היכרות ניתן לפנות לטל' 03-6407222.

יצירת קשר

To prevent automated spam submissions leave this field empty.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף