תיאור הקורסים

החוג ללימודי עבודה

תואר שני

 

  • קורסי חובה
  • סמינרים

 

1051.6401 קורס נושאי: סוגיות מתקדמות בניהול משאבי אנוש, תהליכי שינוי וייעוץ ארגוני א'
מטרת הסדנה היא להציג לסטודנטים את הסוגיות המרכזיות בעולם משאבי האנוש, כאשר נסתכל על סוגיות אלו בעיני אנשי מקצוע בתחום ונשתמש בתיאוריות ממדעי החברה כדי לנתחן.

 

1051.6402 שיטות מחקר כמותיות א'
הקורס יציג לתלמידים מושגים מרכזיים בסטטיסטיקה ויתמקד בשימוש המעשי של מושגים אלו. בין התכנים שילמדו בקורס: מודלים הסתברותיים, הטיית הבחירה, רגרסיה לממוצע, דגימה, אקראיות ועוד.

 

1051.6403 נושאים נבחרים בניהול משאבי אנוש
בקורס נעסוק בניתוח הפעילויות המרכזיות הכרוכות עם ניהול עובדים, ונדון בהיבטים שונים של תחום ניהול משאבי האנוש למשל גיוס כוח אדם והערכת עובדים. נשים דגש על המודלים התיאורטיים וכן על יישומם בעולם משאבי האנוש בארץ ובחו"ל וכן נדון בביקורתיות באופן יישום התהליכים הללו בארגונים שונים תוך מתן דגש על השינויים החלים בתחום בעשורים האחרונים. נשים דגש מיוחד על נושאים מורכבים בתחום ניהול משאבי האנוש כגון אפליה, חידושים טכנולוגים, רשתות חברתיות, התעמרות במקום העבודה וכן ננתח מקרי מבחן מתוך ניסיונם המקצועי של הסטודנטים.

 

1051.6404 נושאים נבחרים בדיני עבודה בארגונים
קורס זה נועד להפגיש את הלומד עם אופן ההטמעה של דיני העבודה בארגונים. במהלך הקורס נעסוק בנושאים כגון: חוקי המגן במשפט העבודה, הסכמים קיבוציים, צווי הרחבה, חוזה העבודה האישי ותום לב בהקשר התעסוקתי. כמו כן, נעמוד על השפעתו של המשפט החוקתי הישראלי על ההבניה של נורמות בתחום התעסוקתי ובהתייחס לסוגיות כמו שוויון, פרטיות, הזכות להתארגן והטרדה מינית בעבודה. חומר הקריאה של הקורס יכלול חקיקה ופסיקה.

 

1051.6405 פרקטיקום במיומנויות ניהול
במהלך הסדנה הסטודנטים/ות יתבקשו להגיש שתי עבודות, אחת בנושא "משוב אישי" והשנייה בנושא "חניכה". בסיום, יגישו עבודה מסכמת שמטרתה לערוך רפלקציה אישית שבה תיעשה אינטגרציה של הנושאים שנלמדו בסדנא.

 

1051.6406 תיאוריה ארגונית
הקורס יציג לתלמידים נושאים נבחרים בתיאוריה ארגונית, בפרט: קבלת החלטות בארגונים, הבעת קול בארגונים (Exit & Voice), למידה ארגונית ורשתות חברתיות. התלמידים יידרשו לקרוא מאמרים תיאורטיים ואמפיריים לקראת כל שעור, להשתתף בדיונים אודותיהם במהלך השיעור, ולהגיש עבודה מסכמת בסופו.

 

1051.6407 קורס נושאי-נושאים נבחרים בשוק העבודה
להורות ולפתח ידע והבנה של התהליכים הבסיסיים המתרחשים בשווקי העבודה של מדינות מפותחות. תהליכים אלו יוסברו באמצעות ניתוח מודלים כלכליים ניאו-קלאסיים ומודלים מוסדיים מתחום שוק העבודה. כמו כן, הקורס דן באספקטים תיאורטיים ואמפיריים וכן בשאלות של מדיניות, קיימת ורצויה כאחד. התהליכים העיקריים שיילמדו: מגמות בשיעורי השתתפות בכוח העבודה, אבטלה, היצע וביקוש לעבודה, הון אנושי והשכלה, קביעת שכר ואי שוויון בשכר, שווקי עבודה מפוצלים, איגודים מקצועיים, סגרגציה מקצועית, אפליה, ומהגרים בשוק העבודה.


1051.6409 שיטות מחקר כמותיות ב'
קורס זה מקנה לסטודנטים כלים בסיסיים להבנת החקירה המדעית, ומחקר במדעי החברה בפרט. במהלך הקורס נבחן את הקשר בין שאלת המחקר למערך המחקר, ונסקור שיטות שונות לבחינת שאלות התנהגותיות.

 

1051.6410 שיטות מחקר ג' איכותניות
קורס זה הינו קורס מתודולוגי מתקדם, המיועד לתלמידי תואר שני. הקורס ישלב בין סקירה עיונית-תיאורטית לבין אסטרטגיות פרקטיות של שיטות מחקר איכותניות קלאסיות ומודרניות, תוך התמקדות בכלים לאיסופם, תיעודם וניתוחם של נתונים איכותניים ובהפיכתם לטקסטים מדעיים-פרשניים.

 

1051.6411 חברה, כלכלה ופוליטיקה בישראל
סוציולוגיה פוליטית הנה תחום מחקר אודות מדינות לאום, מוסדות פוליטיים ויחסי כוח בין קבוצות שונות בחברה. שינוי חברתי המהווה מושג מפתח במחקר, מנותח בתחום זה כתוצר של ההשפע ההדדית בין הגורמים הללו. בהתאם לכך, הסוציולוגיה הפוליטית תופסת את החברה והמדינה כשתי ספירות שמשפיעות אחת על השניה. קורס הנוכחי בוחן סוגיות שונות דרכן החברה והמדינה מעצבות האחת את השניה. הקורס דן במושגי השליטה, ההסכמה וההתנגדות כפי שהם מיושמים במחקר על החברה והפוליטיקה בישראל. סוגיות אלו ינותחו באמצעות תיאוריות אודות הפוליטיקה כמקצוע; לאומית ודת; פופוליזם; אליטות וציבור; יחסי כוח מעמדיים, אתניים ומגדריים.

 

1051.6412 קורס נושאי: סוגיות מתקדמות בניהול משאבי אנוש, תהליכי שינוי וייעוץ ארגוני – ב'
מטרת הקורס היא לדון בסוגיות עדכניות הנוגעות לכלים ותהליכים מרכזיים בניהול אפקטיבי של משאבי האנוש בארגון. התפקיד האסטרטגי של פונקציית משאבי האנוש ידון לאור התפתחויות בעולם העבודה ובמקום העבודה, מנקודת מבט הכוללת הדגשת זיקת הגומלין עם האסטרטגיה העסקית והסביבה החברתית. בין השאר, הקורס ידון בסוגיות כגון: מעבר מניהול מש"א מסורתי לניהול אסטרטגי של ההון האנושי, צמיחתם של הסדרי עבודה אלטרנטיביים, התמודדות עם אפליה בתהליכי גיוס ומיון לארגון, שיפור האפקטיביות של תהליכי ההדרכה בארגון באמצעות תוספי הדרכה כמו מתודולוגיה של הדרכה לניהול טעויות וניסוח כוונות יישום, היבטים אתיים בשימוש במטרות לא מודעות ככלי לניהול הביצועים, מדידה ושיפור של האפקטיביות של פונקציית משאבי האנוש בארגון, ופיתוח ארגוני לאור גישת ההתחדשות הארגונית. ההנחה היא כי המשתתפים בקורס מילאו או ממלאים תפקידים מגוונים בתחומי משאבי אנוש, ויוכלו לתרום מניסיונם לדיונים בכיתה.

 

1051.6413 תהליכים ארגוניים
קורס זה נועד להקנות ידע ולפתח הבנה ומודעות אודות ההיבטים האנושיים המתרחשים בתהליכי ניהול של ארגונים ואופן ההתמודדות עמם - ברמת הפרט, הקבוצה והארגון, בהתייחס למגוון גישות, שיטות וסגנונות ניהול ובהקשר של נושאים שונים כדוגמת - מוטיבציה, מנהיגות, שינוי, תרבות ארגונית, קונפליקטים בתפקיד, קבלת החלטות וכיו"ב.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף