מטרת הלימודים

החוג לסוציולוגיה ולאנתרופולוגיה
תואר שני


 

מטרת הלימודים
מטרת הלימודים לתואר השני היא להעמיק את ידיעות התלמידים בתיאוריה ובשיטות המחקר והניתוח בסוציולוגיה ובאנתרופולוגיה; לפתח את יכולת הניתוח, החשיבה והמחקר בנושאים עיוניים ואמפיריים בעלי חשיבות דיסציפלינארית כללית; לטפח את הרגישות לבעיות מרכזיות של החברה הישראלית על גווניה והיבטיה השונים; להכין תלמידים ללימודי תואר שלישי; להכשיר סוציולוגים ואנתרופולוגים המעוניינים/יות להשתלב בעבודה פרופסיונאלית בתחומים שונים ממדיניות חברתית ועד לחקר דעת קהל.
החוג מציע תכנית מ.א. חדשנית ובה ארבעה מסלולי התמחות. מטרת התכנית הייחודית היא לעזור לסטודנטים/יות לארגן את לימודיהן/ם סביב דגשים מסוימים, להתעמק בתחומים ובגישות האטרקטיביים עבורם ולסייע בידם/ן לעבוד תחת הכוונה והדרכה צמודים יותר בין אם מדובר במסלול לימודים עם תזה או ללא תזה.
מסלולי ההתמחות[1]: אי שוויון וצדק חלוקתי, ארגונים וארגוני שינוי חברתי, אנתרופולוגיה חברתית-תרבותית, מחקר וביקורת בסוציולוגיה.
כל המסלולים מעניקים תואר "מוסמך בסוציולוגיה ואנתרופולוגיה" ויצוינו ברשומת הלימודים. 
​כמו כן קיים מסלול התמחות ב"סוציולוגיה של החינוך" בשיתוף עם ביה"ס לחינוך, המקנה תואר "מוסמך אוניברסיטה במדיניות החינוך - התמחות בסוציולגיה של החינוך".

 

משך הלימודים
הלימודים לתואר השני נמשכים שנתיים. במסלול עם עבודת גמר ניתן להאריך את משך הלימודים בשנה אחת ובמקרים חריגים בשנה נוספת. במסלול ללא עבודת גמר ניתן להאריך את משך הלימודים במקרים חריגים בלבד בשנה אחת. הארכת משך הלימודים כפופה לאישור ועדת ההוראה של הפקולטה. בגין כל שנת חריגה, מעבר לשנות התקן, ייגבו "דמי גרירת לימודים" בנוסף לשכר הלימוד, בהתאם לתקנות שכר הלימוד. תלמידים שבחרו במסלול צבירה יוכלו ללמוד עד 3 שנים במסלול זה או עד שיסיימו 75% ממכסת השעות לתואר. סה"כ יעמדו לרשות התלמידים 5 שנים להשלמת כל חובותיהם לתואר שני.

 

 

 

_______________________
[1]יתאפשר מעבר ממסלול אחד לשני בהתייעצות עם רכזי המסלול.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף