תיאור הקורסים

החוג לתקשורת

תואר ראשון


סדנאות שנה ג'

 

1085.2041.01 סדנת כתיבה ועריכה עיתונאית
בעולם עיתונאי שמשנה פניו במהירות, מקומה של יכולת ההבעה האישית של העיתונאי מתעצם. הדברים נכונים במיוחד כאשר מתייחסים לז'אנרים מגזינים: הכתבה, הטור האישי, המדורים וכו'. העיתונאים כיום נדרשים לעבור (במהירות יחסית) מהעיתונות המודפסת אל העיתונות המקוונת, ואל העיתונות האלקטרונית, ובדרך "לעצור בתחנות" ביניים: הרשתות החברתיות, הבלוגים ועוד. עיתונאי המיומן בכתיבה מגזינית יצירתית, עשירה וצבעונית - יוכל לנווט בעולם התקשורת החדש ביתר מיומנות. השפה נשארת אותה שפה, והיא מתבססת על היכולת לספר סיפור טוב. את הסיפור הזה נדרשים העיתונאים לכווץ ולמתוח בהתאם לז'אנרים. לפרקים ימצא את עצמו העיתונאי מספר את אותו הסיפור בשתי דקות של הופעה טלוויזיונית, בכתבה של 2,000 מילה במגזין הפרינט, בפוסט בבלוג באורך של 500 מילה, בעדכון בעמוד הפייסבוק שלא יעלה על 200 מילה, ובציוץ בטויטר של מספר 20 מילים. בסדנה הזאת ננסה לחזור לבסיס לפני שנפליג אל העתיד: כיצד מחליטים על נושא לכתבה? איך מביעים רגשות באופן אמין? כיצד פותחים בסיפור ואיך ממשיכים אותו מבלי לשעמם? מה הם הכללים לביטוי אישי במסגרת טור או מדור? כיצד להימנע מ"נפילה" לצפויה לקלישאות, רגשנות-יתר, או כתיבה צפויה ורדודה? ועוד. אחרי שנצליח לפצח את אלה, נראה שהשד לא נורא כל כך: את השלב העיקרי כבר עברנו. עכשיו זוהי רק אדפטציה למציאות התקשורתית המשתנה. את התוצרים שלנו נעלה על ה"דף" הווירטואלי, במסגרת "העיתון" הסדנאי, שיתעדכן מעת לעת, ויכלול כתבות, טורים, מדורים, דעות, תמונות ועוד.

 

1085.2048.01 גיימיפיקיישן של מערכות חינוך ועסקים
גיימיפיקיישן (מישחוק בשפה העברית) מוגדר כשילוב מנגנוני משחקים בסביבות שאינן משחקיות בהגדרה, דוגמת אתרי אינטרנט, אפליקציות סלולר מבוססות מיקום, שירותי תוכן, קהילות או קמפיין פרסומי כדי להניע את המשתתפים לפעולה מתוך חוויה מהנה, לעודד אינגייג'מנט ונאמנות. הסטודנטים יכירו את מושגי יסוד ואת האתגרים הכרוכים ביישום גימיפיקיישן בחיי היום-יום, בכיתה, במערכות חינוך, בארגונים, במערכות אימון והדרכה ובקמפיינים לקידום עסקים.

 

1085.2052.01 אל תיפלו ברשת: מיתוג, שיווק וניהול משברים ברשתות החברתיות
בכל מקום אליו תביטו תוכלו לראות את ההשפעה הגוברת של הרשתות החברתיות: בין אם מדובר על חיינו האישיים, על נבחרי הציבור שלנו או על החברות ובעלי המקצוע המקיפים אותנו תמונת המצב ברורה - אם אתה לא שם - אתה פשוט לא קיים. העניין הוא שגם אם אתם שם - עליכם לעשות זאת נכון - משום שמחיר הכישלון עלול להיות גבוה מדי. הסדנה תאפשר לסטודנטים להכיר ולהתנסות במכלול הכלים והשיטות המשמשים למיתוג העסקי, הפוליטי והאישי ברשתות החברתיות - ותקנה להם את המיומנות המעשית שאותה יוכלו למנף לטובת עיסוק בתחום בזמן וביום שאחרי התואר. השליש הראשון של הסדנה יוקדש לבניית האסטרטגיה העסקית והפוליטית ברשתות החברתיות. השליש השני יוקדש לניהול משברים ולמיתוג אישי ואילו השליש האחרון יעסוק במספר סוגיות נבחרות ובהן עשה ואל תעשה בכתיבה שיווקית ומיתוג מדיני והסברה ברשתות החברתיות. בכל אחד מהשיעורים נתמקד בניתוח של מקרי מבחן אמתיים מישראל ומחוצה לה - כך שהסטודנטים יקבלו תמונה מקיפה ככל הניתן.

 

1085.2058.01 סדנת כתבת מגזין וידאו
במהלך הסדנה יתנסו הסטודנטים בהפקת וידאו של כתבת מגזין לתוכנית טלוויזיה או אתר אינטרנט. הכתה מתחלקת לקבוצות עבודה שיפיקו לאורך הסמסטר כתבות מגזין מז׳אנרים מוכרים כמו: פרופיל, תחקיר או צבע. במהלך השיעורים נלווה את שלבי ההפקה של הכתבה מבחירת הסיפור דרך התחקיר והצילומים ועד לעריכתה והצפייה בה בפני פורום מקצועי. נשלב בשיעורים גם ניתוח דוגמאות מעולם הקולנוע הדוקומנטארי ותוכניות המגזין בטלוויזיה. כל זאת כדי להעשיר את מקורות ההשראה ובסיס ההיכרות של הסטודנטים עם אמצעי המבע המיוחדים של הקולנוע והטלוויזיה והאופן שבו הם מסייעים לנו לספר סיפור.

 

1085.2059.01 מפצחים את העיתונות הכלכלית
בסדנה נכיר את שוק העיתונות הכלכלית בישראל, נלמד כיצד היא שונה מהעיתונות הכללית, כיצד מסקרים אירועים ונושאים כלכליים וכיצד מתגברים על החסמים ומנגישים אותם לקהל הרחב, נכיר מאגרי מידע כלכליים ונחקור את הטרנד העולמי - עיתונות מבוססת נתונים (Data Journalism).

 

 

סדנאות שנה ב'

1085.2061.01  עיתונות דיגיטאלית
שוק הפרסום בדיגיטל עבר בחודשים האחרונים את הטלוויזיה, ויגיע ב-2017 לכ-75 מיליארד דולר. אין זה מפתיע, שהאייפון, יוטיוב, פייסבוק, ווטסאפ וסנאפצ׳אט תופסים חלק הולך וגדל מהזמן והמעגלים החברתיים שלנו. הקורס ינסה להכין את המשתתפים לעידן התקשורת הדיגיטלית, וייתן כלים בסיסיים לכתיבה, הפקה והפצה של תכנים. כמו כן, נתמקד בכתיבת אפיונים, נבין על מה מתבסס האלגוריתם של פייסבוק, כיצד בונים אתר אינטרנט בסיסי, ואיך גורמים לתכנים שלך להופיע בדף הראשון בגוגל. 

 

1085.2063.01 + 1085.2064.01 אסטרטגיה תקשורתית: off line  ו- on line א'+ב'
סדנה שנתית בת שני חלקים. בסמסטר א' נלמד תקשורת שיווקית ואיך יחסי ציבור ודוברות משתלבים במערך השיווק. נכיר מונחים וכלים השגורים בענף כמו: תוכן שיווקי, מסיבת עיתונאים והודעה לעיתונות ונלמד איך עושים בהם שימוש. נכיר וננתח מקרים של ניהול משברים. נכין תכנית שיווק אסטרטגית בהתאם למודלים המקובלים בעולם ובמהלך הסדנה נתרגל את יישומה על חברות ועסקים במשק הישראלי. בסמסטר ב' נעסוק בתפיסת עולם הדיגיטל והפרסום את האסטרטגיה השיווקית. נעסוק בכלים השונים, זירות הפעולה ואופן המדידה שלהן. נלמד איך לתפעל, לבנות קמפיין פרסומי ממוקד דיגיטל, זאת תוך ניתוח ותרגול.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף