קורס ההתמחות

קורס ההתמחות נועד לגשר בין האקדמיה בכלל, והתכנית ללימודי האיחוד האירופי בפרט, לבין עולם התעסוקה על ידי יצירת הכרות עם עולם זה והתנסות בו. מטרתו לחבר בין הידע והכישורים האקדמיים לפרקטיקה

המעשית בתחום יחסי ישראל והאיחוד האירופי. לכן הקורס בנוי במתכונת Based Project - PBL Learning (למידה מבוססת פרויקט): למידה על בסיס פעולה בעולם האמיתי וחקר שלו. מטלות הקורס

מכוונות לגשר בין כישורים אקדמיים לתוצרים מעולם התעסוקה, ומבוססות על ידע הנצבר כתוצאה מהקורס ומההתמחות.

הקורס יעסוק בתכנים הבאים :

  • מסוגלות תעסוקתית, כולל שתי סדנאות פיתוח קריירה: כתיבת קו"ח והכנה לראיון עבודה, ובניית/שדרוג פרופיל לינקדין. כישורים "קשים" ו"רכים " משולבים ב מטלות השונות.
  • יחסי ישראל והאיחוד האירופי, בשני דגשים: האחד מצב היחסים המדיני שנע בין שותפות לביקורת הדדית ומתח, והשני מערכת ההסכמים והקשרים הפונקציונלית-מעשית הענפה והעמוקה שבין ישראל לאיחוד האירופי חלק זה יהווה תשתית עיונית למטלות הכתיבה ולהתמחות מעשית באחד הממשקים בין ישראל לאיחוד האירופי ולדיון פעיל בזמן הרצאות האורח.ת.
  • בחלק השני של הסדנה, תתקיים סדרת מפגשים עם מומחים ומומחיות העובדים על היבטים שונים ביחסי ישראל והאיחוד, כגון: שגרירים.ות ודיפלומטים.ות, עובדי.ות משרדי ממשלה ורשויות מקומיות, נציגים.ות מהמגזר הפרטי והשלישי, ועוד, כחלק מהחשיפה להיצע מקומות התעסוקה בתחום. בחלק ממפגשים אלו ננתח מקרי בוחן ונושאים קונקרטיים ביחסי ישראל והאיחוד. בשנת תשפ"ד הנושא המרכזי יהיה אירופיזציה של/ בישראל.
  • במסגרת ההתמקדות בכלי עבודה וחשיבה פרקטיים, הקורס יקנה ידע ויפתח מיומנות בכתיבת נייר מידע, בהפקת פוסטר דיגיטלי וכתיבת נייר מדיניות, הסובבים סביב נושא האירופיזציה, ככל שאפשר בהקשר למקום ההתמחות. נייר המדיניות יתומצת לפוסטר דיגיטלי מעוצב. בנוסף, ניירהמדיניות יוצג בסוף שנת הלימודים ויקבל משוב מהקבוצה.

ההתמחות: הקורס מאפשר התנסות מעשית על פי הרקע הדיסיפלינרי ממנו מגיע/ה הסטודנט/ית, על בסיס הבנה עיונית של היחסים הפוליטיים, הכלכליים, הרגולטוריים והמשפטיים בין ישראל לאיחוד

האירופי, ורכישת מיומנויות כניסה לשוק העבודה בתחום. ההתמחות תאפשר היכרות עם עולם התעסוקה הרב-תחומי הקשור באיחוד האירופי בישראל, תיצור קשרים עם א.נשים ותבנה או תחזק כישורי עבודה.

ההתמחות תתבצע במחלקות רלוונטיות במשרדי וסוכנויות ממשלה, התאחדות התעשיינים, לשכות סחר, מכוני מחקר, עמותות, רשויות מקומיות ועוד. כל סטודנט/ית יקבל מהחונכ.ת פרויקט התמחות לפי צרכי מקום ההתמחות ובהתאמה לרקע הדיסיפלינרי ולכישוריו/ה (ככל שניתן)  באמצעות ההתמחות הסטודנט/ ית תחשף לעולם העבודה ותרכוש כישורים בו. ההתמחות תהיה בת מינימום 120 (100שעות בשנת תשפד ותתחיל מינואר עד אוגוסט)

כ6- שעות ליום בשבוע * 16 שבועות בסיום ההתמחות תוכל.י לבקש מהחונכ.ת שלך מכתב המלצה.

סטודנטים וסטודנטיות מספרות.ים:

בתחילת ההתמחות היה שלב של למידה, נחשפתי לעולם תוכן חדש שלא הכרתי מעולם. למידת מושגים, צורת חשיבה של מנהל פרויקטים וחדשנות במגזר העסקי וגם הבנה התחלתית של הבירוקרטיה של האיחוד האירופי. בשלב השני, עבדתי ע ל פרויקט שאנחנו מובילים ביחד. רכשתי כישורים חדשים ויישמתי אותם. בשלב השלישי, עברתי לפרויקטים רוחביים במקביל לפרויקט שעדיין רץ

 

ההתפתחות הכי משמעותית שעשיתי במהלך ההתמחות היא בביטחון העצמי ביכולות שלי ובהתמקצעות האישית שלי. בהתחלה הייתי מאוד חסרת ביטחון.. בהמשך, והודות להנחיה של החונכת, הבנתי איך לקחת ביקורת כדי לשפר את התוצר. התחלתי גם להתמקצע מבחינת התוצרים שהגשתי, אני פחות מפחדת לטעות. בנוסף, אני מרגישה שמבחינה מקצועית אני יודעת לתרגם עכשיו הרבה יותר ידע תיאורטי למישור הפרקטי

 

עד עכשיו לא יצא לי לעבוד בעבודה רצינית )רק בעבודות סטודנטים(. בהתמחות נחשפתי להתנהלות של משרד ממשלתי, לתחומי עבודה של העולם המקצועי ולדרישות בו. גם האתגר של עבודה מרחוק היווה אתגר חדש עבורי. בעקבות כך גם שיפרתי את כישורי הלמידה העצמאית שלי, יכולת איסוף מידע, ותרגום הדרישות לתוצאות, חידשה עבורי הרבה ולימדה אותי כיצד לאגד מידע בכוחות עצמי וכיצד לסמוך יותר על הכישורים שלי

 

אני מרגישה שהחשיבה הביקורתית שלי השתפרה פלאים. עכשיו, הודות לחקר היחסים של שני גופים גדולים כמו סין והאיחוד האירופי, אני מצליחה להסתכל על התמונה הגדולה בצורה הרבה יותר מעמיקה, להבין את היקף האינטרסים של הצדדים השונים ואת הקונטקסט של הפעולות שלהם.

 

הלימודים הכינו אותי מבחינה מחשבתית להבין את מבנה השוק הגלובלי, להבין את הכוחות והשחקנים הפועלים והכוחות המנווטים את הפעילות בזירה העסקית והפוליטית, כך שיכולתי להסתכל על פתרון בעיות יותר במאקרו ולחפש פתרונות רחבים יותר. לימודי האיחוד האירופי תרמו להבנתי את דרך הפעולה והעבודה של השוק האירופי, הגורמים שמשפיעים בו על קבלת החלטות וקובעים רגולציות, ואת תלות הגומלין המתקיימת בין מדינות אירופה בשל המסגרת העל- לאומית אליה הן משתייכות.

 

 

על מנת להגיש מועמדות לתכנית
יש לציין רישום לתואר ראשון, ובמסך הבא, תחת לשונית
"עדיפויות" יש לבחור מתפריט הגלילה את תכנית 1099 לימודי אירופה (מדעי החברה).

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף