מישחוק הבחירות 2015

אודות מישחוק הבחירות 2015
בסדנת גיימיפיקיישן של מותגים, ארגונים ומערכות חינוך השנה הציב המנחה ד"ר חנן גזית לסטודנטים אתגר אחד לפרויקט גמר במקום אפשרות בחירה במספר נושאים כבכל שנה.

המטרה: 

ליישם ולהפעיל אסטרטגיות וחשיבה משחקית GAMEFUL DESIGN שנלמדו במהלך הסדנה בכדי לעודד ההשתתפות ומעורבות של בעלי זכות הבחירה בתהליך מערכת הבחירות בישראל.

 

תקציר הבעיה שהוצגה לסטודנטים:
ירושלים יש לנו בעיהאחוזי ההצבעה בבחירות הולכים ויורדים. בבחירות הקודמות בשנת 2012 הצביעו רק 68% בלבד מבעלי זכות הבחירה לכנסת. הקדמת הבחירות הגדילה את תחושת החוסר אימון במערכת הפוליטית "הממשלה לא עשתה כלום בשבילי, אז למה שאצביע?". התחושה שהקדמת הבחירות היא דבר מיותר וש" ההצבעה שלי לא תשנה כלום" עשויה לגרום לרבים להדיר את רגליהם מהקלפי והדבר עשוי להוביל לאחוזי הצבעה נמוכים אפילו יותר.

העלאת אחוז החסימה ל-3.25% בחודש מרץ תגרום לכך שכל הקולות שיצברו לזכות המפלגות שלא יעברו את אחוז החסימה יחולקו באופן יחסי בין שאר המפלגות. קבוצות עניין שילכו להצביע בקלפי באופן מאורגן עשויות להעלות באופן משמעותי את משקלן היחסי בכנסת הבאה, זאת במידה ומגמת הירידה באחוזי ההצבעה בבחירות תמשך. קמפיינים של לשכת הפרסום הממשלתית בבחירות הקודמות לא הצליחו לשנות המגמה. עכשיו תורכם לנסות ולהשפיע.
האתגר: :

הניעו את האנשים בעלי זכות הבחירה לקחת חלק פעיל בתהליך הבחירות הקרובות בהנאה עם קמפיין מישחוק.

מהו מישחוק?

"מִשׂחוּק הוא שילוב מנגנוני משחקים וחשיבה משחקית בכל מה שהוא לא משחק בהגדרה במטרה להניע לפעולה מהנאה, לעודד אינגייג’מנט, נאמנות, שינוי הרגלים ולסייע בפתרון בעיות".

על התהליך:
בחודשיים האחרונים שקדו הסטודנטים בצוותים ופיתחו קמפיינים לקהלי יעד שונים ברשתות מדיה חברתיות: פייסבוק ואינסטגרם ויצרו חידונים, סקרים, קליפים, תמונות וממ"ים.  להלן מספר תוצרים נבחרים שפורסמו כחלק מהקמפיין שכל צוות הכין 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף