מלגות ופרסים

אילנה אטלי

אילנה דוקטורנטית בחוג לתקשורת.

מחקרה עוסק בזהותם של יהודי צרפת בעולם הדיגיטלי

מיפוי של פייסבוק ומחקר מקרה של קבוצות ספציפיות

הגר אפריאט

הגר דוקטורנטית בחוג לתקשורת. 

מחקרה עוסק בזירת ההנצחה הפרטית בישראל. באמצעות חקירה של מצבות בבתי קברות, מצביעה הגר על המאפיינים התקשורתיים של האובייקטים הללו ומחברת אותם לשדה התקשורת. המצבות מאפשרות דיון מחודש בתיאוריות תקשורת, בחיבור, בטשטוש ובנקודות ההשקה של תקשורת ציבורית ותקשורת בין אישית. ההתמקדות בהנצחה בחברה היהודית בישראל מאפשרת למפות סוגים שונים של מסרים ותכנים, ולהצביע על הבדלים שנעים על הצירים של מעמד סוציו אקונומי, גיאוגרפיה, מוצא ועוד. 

חיים רחמים

חיים הוא דוקטורנט בחוג לתקשורת.

על רקע צמיחה משמעותית בשימוש בטכנולוגיות המציאות המדומה בשנים האחרונות, נטען שאלו בעלות השפעה עוצמתית וחסרת תקדים על חוויית האמפתיה כלפי האחר. תוך שימוש בכלים מחקר המוח ומהפסיכולוגיה החברתית, ועל בסיס דיון בקשר שבין אמפתיה לקבוצות זהות, אני מציע לנסח את הטענה מחדש ולהעמיד אותה למבחן אמפירי. בהנחיית פרופ' דניאל דור וד"ר גל רז, במסגרת שיתוף פעולה עם מכון סגול לתפקודי המוח, ותוך שימוש בתוכן וירטואלי ייעודי שמופק בימים אלו למטרה זו ממש, אני עורך מחקר הדמיה מוחית, שמטרתו לבדוק את פוטנציאל ההשפעה העצבית והקוגניטיבית של המציאות המדומה על סוגים שונים של אמפתיה, כלפי אינדיבידואלים מקבוצה אתנית שונה.  

קרן צוריאל

דוקטורנטית בחוג לתקשורת.

מחקרה עוסק באי הצבעה בבחירות. בעשורים האחרונים ניכרת ירידה בשיעורי ההצבעה בבחירות בישראל ובדמוקרטיות מבוססות בעולם. הספרות שעוסקת בהצבעה נטתה עד כה להתמקד במצביעים, והסתפקה בתיאור הלא-מצביעים כהיפוכם של המצביעים. גם בישראל בוצעו עבודות ספורות בלבד בנוגע ללא-מצביעים. מחקר זה מבקש ליצור לראשונה טיפולוגיה של טיפוסי הלא-מצביעים הישראליים, להבין מדוע אינם מצביעים ומה מאפיין אותם, ולבחון כיצד ניתן לעודד אותם להצביע. בשנה האחרונה משמשת חוקרת בעמותת  "מעוז", בעיקר נושאים כמו אמון וחוסן. עד לפני שנה הייתה עיתונאית ועורכת – 11 שנים ב"גלובס" ו-10 שנים ב"כלכליסט".

נועה חציר

דוקטורנטית בחוג לתקשורת.

עבודת הדוקטורט שלה עוסקת בתקשורת בינאישית במשפחות ישראליות. לאור העלייה בשימוש באמצעי המדיה וזמינותם, עניין אותי לבחון כיצד בני ובנות המשפחה הישראלית מנהלים את התקשורת, הרגשות והקשר ביניהם. בכוונתי לחקור מהם סוגי התכנים והשיח העוברים בכל אחת מפלטפורמות התקשורת השונות (תקשורת פנים אל פנים, טלפון, וווטסאפ) ולאילו מטרות. בנוסף, אדון בתהליכים בהם בני המשפחה מנווטים בין אמצעי התקשורת, הציפיות מהם וההשלכות על התקשורת במשפחה.

לידור איבן

לידור איבן הוא דוקטורנט בחוג לתקשורת.

במחקריו עוסק באינטראקציות חזותיות ברשתות החברתיות, בפרקטיקות של שיווק עצמי ברשתות החברתיות, ובהשפעה של הרשתות החברתיות על התמחויות מקצועיות בתחומי התקשורת. במסגרת עבודת הדוקטורט, תחת הכותרת ״באיזו תמונה לבחור כדי שיבחרו בי?״, לידור בוחן את התפיסות והשימוש בתמונות כפרקטיקה לניהול תדמית ושכנוע, בהשוואה בין התחום הפוליטי וביטוייו ברשתות החברתיות לבין תחום ההיכרויות באינטרנט. בשנתיים האחרונות, לידור מרצה לפרסום, עוזר הוראה בקורסים בשיווק ותקשורת חזותית, ועובד כעוזר מחקר במספר מחקרים, ישראליים ובינלאומיים. ללידור ניסיון של מעל לעשור בפרסום אופליין ואונליין, בהתמחות בשיווק חברתי, ופרסום תיירות. ניהל עשרות קמפיינים, תהליכי מיתוג ומיצוב, ופרויקטים בתקשורת השיווקית, מהבולטים והזכורים בארץ ובחו״ל, וביניהם מהלכי פרסום בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, ביותר מעשר מדינות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
אוניברסיטת תל-אביב, ת.ד. 39040, תל-אביב 6997801
UI/UX Basch_Interactive