תלמידי מחקר שלב א'


רשאים להגיש מועמדות "כתלמידי מחקר שלב א'" בעלי תואר "מוסמך אוניברסיטה" מאוניברסיטת תל אביב או מאוניברסיטה מוכרת אחרת בארץ או בחו"ל בציון משוקלל של 85 לפחות ובציון עבודת גמר 85 לפחות, אשר קיבלו הסמכתו של חבר סגל הרשאי להנחות תלמידי מחקר לשמש כמנחה.

המועמדים יתקבלו לאחר ראיון עם ועדת התכנית. במקרים מיוחדים על ידי ועדת התכנית ועל ידי הוועדה היחידתית והאוניברסיטאית.

קבלה ללימודים תאושר על ידי הוועדה האוניברסיטאית לתלמידי מחקר.


חובות הלימודים במעמד "תלמיד מחקר שלב א":

תלמידי תכנית המחקר יחויבו בהיקף לימודים של 12 ש"ס בהתאם לתקנון תלמידי מחקר מתוך תכנית הלמודים של ארצות מתפתחות, ו-8 ש"ס נוספים ביניהם סדנת דוקטורט. ועדת התכנית רשאית להחליט להטיל על סטודנט להשלים קורסים נוספים במקרה שחסר ידע. קורסי הלמוד יותאמו לרקע של הסטודנט ויעסקו בקורסי מחקר: שיטות מחקר, סטטיסטיקה, או קורסים מתחום הדעת הקשורים למחקר של הסטודנט .  ב

התכנית תתבסס על מודל של ועדה מלווה המקובל בפקולטה.

לכל המאוחר בעת כתיבת הצעת המחקר, ועד שנתיים מיום הקבלה ללימודים, ימליץ המנחה על הרכב הוועדה המלווה. המנחה יעמוד בראש הוועדה  המלווה, והרכבה הסופי של הוועדה יאושר על ידי והוועדה היחידתית.

הוועדה המלווה תמנה, פרט למנחה או המנחים, בין שניים לארבעה חברים. מספר החברים ייקבע ע"י 

ראש הוועדה על פי הצורך ומגוון הנושאים בהם תעסוק עבודת המחקר.

במינוי חברי הוועדה המלווה יש להבטיח כי:

 

  • חברי הוועדה יהיו חברי סגל באוניברסיטת ת"א או אוניברסיטה מחקרית אחרת בעלת מוניטין אקדמי דומה (או גבוה יותר) בארץ או בחו"ל.
  • לפחות אחד מחברי הוועדה יהיה חבר סגל במחלקה אחרת או באוניברסיטה אחרת.
  • כל חברי הוועדה יהיו בדרגת מרצה בכיר לפחות, ובמסלול תקני.
  • באישור הוועדה היחידתית יכול חבר ועדה אחד להיות בדרגת מרצה במסלול הרגיל, או בדרגת מרצה בכיר ומעלה במסלול המקביל או הנלווה. כמו כן ניתן למנות גם במסגרת קבוצה זו מרצים ממוסדות אקדמיים אחרים בישראל או בחו"ל. הדיווח לוועדה האוניברסיטאית בנושא זה ייעשה באמצעות פרוטוקול הוועדה היחידתית.
  • לצורך המינוי יצהיר כל חבר ועדה  (בטופס סטנדרטי)  כי אינו קרוב משפחה או חבר אישי של הדוקטורנט ואין לו אינטרס לא אקדמי ביחס לעבודת הדוקטורט או לדוקטורנט. כמו כן, תכלול ההצהרה התחייבות להיות שותף פעיל בעבודת הוועדה, כפי שמתחייב מהנוהל.
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף