תיאור הקורסים

קורסי בחירה

 

1071.2341.01 פסיכותרפיה: שלוש נקודות מבט
דרישת קדם: מבוא לפסיכופתולוגיה.
הקורס הוא קורס בחירה שמהווה מבוא לפסיכותרפיה לתואר הראשון, ושואף לתת לתלמידים תמונה ראשונית אך רחבה על תחום הטיפול הפסיכולוגי. הקורס מציג שלוש גישות מרכזיות לפסיכותרפיה – הגישה הפסיכודינאמית, הגישה המערכתית והגישה הקוגניטיבית-התנהגותית. כל גישה טיפולית תוצג בארבע הרצאות רצופות על ידי מרצה המתמחה בגישה הזאת. ההרצאות יתארו את העקרונות הטיפוליים המרכזיים של כל גישה יחד עם דוגמאות לאופנים שבהן מיושמים העקרונות האלה בטיפול בפועל.
המטלה הסופית תהיה בחינה רגילה.


1071.1124.01  תיאוריות אישיות - עבודה יישומית
קורס זה יתמקד ביישום הידע התאורטי שנצבר בקורס המבוא תוך התמודדות עם המורכבות האנושית שמציע המפגש עם בני אדם במציאות. התלמידים יתבקשו לקיים ריאיון שיימשך 4-3 פגישות עם אדם שייבחר על ידם ויאושר על ידי צוות ההוראה. מטלת הקורס הינה כתיבת עבודה בת שני חלקים: (א) תיאור חופשי של האדם עימו נפגשו ומאפייני אישיותו כפי שמבין זאת התלמיד; (ב) שימוש באחת מהתיאוריות שנלמדו בקורס המבוא להסבר מניעיו, התנהלותו ואישיותו של המרואיין.
באופן מעשי, לאחר מספר שיעורים פרונטאליים שיציגו את הנושא ויקנו כלים לביצוע המשימה, יחולקו משתתפי הקורס לקבוצות. כל קבוצה תיפגש עם אחד ממתרגלי הקורס. הפגישות ישמשו לליווי התלמידים בביצוע עבודתם בקורס תוך ליבון המורכבויות הרגשיות והמעשיות הגלומות בביצוע הראיונות ובכתיבת העבודה.
 

1071.3144.01  The Quest for Meaning and Human Nature in Modernity



1071.2908.01  פסיכולוגיה קוגניטיבית: פתרון בעיות ויצירתיות
הקורס עוסק בתיאוריות, שיטות מחקר וממצאי מחקרים לגבי שפה, חשיבה, פתרון בעיות ויצירתיות ברמות ובתחומים שונים והשפעות הדדיות ביניהם לבין אישיות, אמוציות והתנהגות.

 

1071.3111.01  מבחנים והערכה
קורס מבוא לתחום האבחון וההערכה בפסיכולוגיה. יתואר מקום המבחנים בהיסטוריה של הפסיכולוגיה, ייעודם והרקע החברתי-תרבותי שלהם. עיקרי תאורית המדידה ומושגי יסוד בפסיכומטריקה מובאים תוך קישורם לכלים המרכזיים לאיבחון אינטיליגנציה ואישיות. יסקרו סיווגים שונים של מבחנים (השלכתיים, אוביקטיביים, מבחני כושר, נטיה וכיוב'). בנוסף יוצגו כמה מהמבחנים הבולטים שבשימוש נפוץ בשדה הקליני, התעסוקתי והמחקרי, והתאוריות בהם הם מעוגנים.

 

1071.2905.01  פסיכולוגיה התפתחותית של המבוגר והזקן
הקורס סוקר את האספקטים הפסיכולוגיים המרכזיים לאורך הבגרות והזיקנה. מסגרת ההתייחסות היא הפסיכולוגיה ההתפתחותית של טווח החיים. מוצגות התיאוריות העיקריות של התפתחות המבוגר והזקן, ונסקרים התהליכים הרלוואנטיים בתחומים: אישיות, קוגניציה, הסתגלות חברתית, משפחה, בריאות, רווחה סובייקטיבית ובריאות הנפש. הקורס דן במספר נושאי מחקר והבעיות הקשורות במחקרים בשטח זה, מביא המחשות שונות של חומר ביוגרפי וספרותי, ומזכיר השלכות מעשיות לעבודה המקצועית בתחום. 
 

1071.3234.01  יחסים בין אישיים בקבוצה
מטרת הקורס: פיתוח מודעות עצמית, רגישות והבנת הזולת. שיפור דרכי קומוניקציה, הבנת תהליכים קבוצתיים. הלמידה בקורס מבוססת על התנסות אישית בתהליך קבוצתי והמשגתה בעבודה מסכמת.

 

1071.2306.01  מידע: קליטה, עיבוד, ייצוג ואחסון
הקורס עוסק בגישות תאורטיות ובמחקרים לגבי מהות המידע ותיפקודיו על הרמה הפסיכולוגית, קליטת מידע, שינויים שהמידע עובר בעקבות עיבודים פסיכולוגיים שונים, ייחוס מובן ומשמעות, ייצוג מידע (למשל, באופן מילולי, בדימויים, באופנים מופשטים ומוחשיים שונים), מטפורות וסמלים, מהות ותפקוד הזיכרון.

 

1071.2328.01 "כחול זה צבע של בנים"? - סוגיות בפסיכולוגיה של מגדר
לפי סימון דה בובואר, אישה לא נולדת – אלא הופכת – לאישה, והדבר נכון גם לגבי גבר. הקורס יבחן את התפיסה הפסיכולוגית המקובלת לגבי התפתחות של זהות מגדרית ומיניות מנקודת מבט ביקורתית פמיניסטית וקווירית. נבחן את הקשר בין מין ביולוגי, מגדר ומיניות, כמו גם את ההתייחסות הרווחת בפסיכולוגיה למושגים אלו כמושגים דיכוטומיים. נסקור את הגישות והתיאורים המקובלים בפסיכולוגיה לגבי התפתחות של נשים וגברים ולגבי הבדלים ביולוגיים, קוגניטיביים וריגשיים ביניהם. נסקור את הידוע על המנגנונים הביולוגיים המשפיעים על התפתחות זכרים ונקבות החל מהשלב העוברי ונדון בשאלה של תורשה מול סביבה בהתפתחות בני אדם ממוגדרים. ננסה לזהות את מנגנוני הסוציאליזציה שהופכים אותנו לנשים או לגברים, החל בינקות, ונתאר את השינויים החלים בבני אדם כשהשפעת מנגנונים אלו נחלשת (למשל, בזיקנה). נבחן את משמעות המגדר בנושאים פסיכולוגיים "קלאסיים" (כגון, אישיות, יחסים בין-אישיים) ובנושאים הקשורים למגדר (כגון, הורות, מיניות).

 

1071.2330.01 "כחול זה צבע של בנים"? – תרגיל
מטרת התרגיל ליצור הזדמנות לשיחה משמעותית בקבוצה קטנה על חומר הקורס ולאפשר דיון במחשבות וברגשות שיתעוררו במהלך השיעורים. החשיפה לסוגיות הקשורות במין ובמגדר מעלה לרוב שאלות ותהיות לגבי עצמנו, החברה שאנחנו חיים בה, החינוך שקיבלנו והבחירות שלנו. התרגול ייתן מקום לתהיות ולשאלות הללו, במטרה להפוך את החוויה הלימודית שלכן/ם למשמעותית יותר. לא מדובר בחזרה על התכנים שנלמדו בשיעור אלא בשיחה קבוצתית על נושאים משמעותיים העולים מן הקורס. זו הזדמנות עבורכן/ם להשמיע את קולכם ולברר סוגיות מהותיות שמעלה החומר, הן ברמה האינטלקטואלית והן ברמה הרגשית והחוויתית. קבוצת התרגיל פתוחה לתלמידי הקורס "כחול" של השנה ולתלמידי השנים הקודמות.
 

1071.2334.01  פסיכולוגיה של הספורט
שלוש מטרות לקורס:
(א) להקנות לסטודנט/ית ידע על הגורמים המשפיעים על התנהגות היחיד והקבוצה בספורט;      
(ב) לפתח את המודעות לסוגיות הקשורות בתחום הקוגניטיבי-התנהגותי של הספורטאי/ספורטאית בעת אימון ותחרות;
(ג) להכיר שיטות יעוץ, טיפול והכוונה לאלו העוסקים בספורט ובפעילות גופנית. הקורס יעסוק בכמה נושאים מרכזיים בפסיכולוגיה של הספורט, ביניהם: היבטים מתודולוגיים במחקר על היבטים פסיכולוגיים בספורט, אתיקה במחקר ובעבודה פרקטית עם ספורטאים/ספורטאיות, מומחיות בספורט, תהליכי קבלת החלטות בספורט, מוטיבציה לעיסוק בספורט, תחרות ושיתוף פעולה, יחסי מאמנים/מאמנות ספורטאים/ספורטאיות וקשב וביצוע בספורט. הקורס יתבסס על הרצאות ודיונים בהתבסס על קריאת מקורות כמפורט בקריאת החובה.    
 

1071.2339.01 בכל צבעי הקשת: סוגיות בחקר נטייה מינית וזהות מגדר
הקורס יכסה טווח רחב של מחקר פסיכולוגי בנושא נטייה מינית וזהות מגדר, עם התמקדות בזהויות להט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים/ות, ביסקסואלים/ות). בקורס נלמד על ההיסטוריה של נטייה מינית וזהות מגדר, מודלים פסיכולוגיים התפתחותיים, מחקר בנושא סטריאוטיפים ואפליה, מחקר בנוגע לרווחה ובריאות נפשית.  בכל תחום נבחן כיווני מחקר עכשוויים והתאמת המחקר לתקופתנו, ונעלה דילמות מחקריות ומוסריות בהן נתקלים חוקרים בתחום. הקורס יספק רקע תיאורטי רחב לכל המתעניינים/ות בפסיכולוגיה של אנשים להט"ב ויפתח חשיבה ביקורתית לגבי מחקר בנושא נטייה מינית וזהות מגדר. כמטלה סופית, תלמידים יתבקשו לנסח שאלת מחקר בתחום ולסקור רקע תיאורטי רלוונטי.

 

1071.2335.01 צורות של מוות נפשי 
דרישת קדם: מבוא לתורת האישיות
הקורס יבחן מזוית פסיכואנליטית צורות שונות של מוות נפשי ויתמקד בעיקר במהותו של הכאב הנפשי וחלקו באובדן, אבל, ואובדנות. בנוסף, יבחנו אופנים באמצעותם מותמרות חוויות של כאב ומוות נפשי לכדי חומרים שהנפש יכולה לשאתם, אם בטיפול הנפשי ואם באמצעות הביטוי האמנותי. הנושא ידון דרך טקסטים ורעיונות של פרויד, קליין, ויניקוט, ביון, ואייגן. (2 ש"ס, 2 משקל).
 

1071.2337.01 מודלים חישובים בפסיכולוגיה 
הקורס יציג שיטות חישוביות בהן ניתן להשתמש לפיתוח מודלים של זיכרון, קשב, בחירה-תפישתית, קבלת החלטות, סיווג, ופתרון בעיות, ושבהן ניתן להשתמש לניבוי כמותי לגבי הדיוק וזמן התגובה. המודלים ישמשו במחקר נוירו-קוגניטיבי, אך יתמקדו בהסבר נתונים התנהגותיים במשימות קוגניטיביות (צורה-רקע, סטרופ, מבחני זיכרון, בחירה, מטה-קוגניציה). הקורס יתמקד במיוחד בעימות בין מודלים ותאוריות מתחרות. למרות שזו אינה דרישת קדם, רקע חישובי (כגון Matlab) מהווה יתרון. חלק גדול מההערכה יתבסס על פרוייקט חישובי או סקירה ביקורתית של ספרות. 



1071.2316.01 היסטוריה של הפסיכולוגיה                            
הבינגאוס, מייסד המחקר הניסויי של הזיכרון, אמר כי לפסיכולוגיה עבר ארוך אבל היסטוריה קצרה. החלק הראשון מתייחס לתורות פסיכולוגיות שרווחו בעת העתיקה ובעצם מאז עמד האדם על דעתו. החלק השני מתייחס למאה השנים האחרונות, תקופה בה הופיעה הפסיכולוגיה כמדע אמפירי מודרני. מודלים, שיטות וצורות אינטרפטציה משתי התקופות יידונו בהרחבה. בחינות מדוקדקות של טקסטים ושיטות מקוריות ייתמכו בדיון ובהבנה כיצד הגיעה הפסיכולוגיה למצבה העכשווי.​

       

1071.3108.01 לימודי שדה
החל משנת תשע"ז הקורס "לימודי שדה" ייחשב כ-6 ש"ס ו-6 משקל
מטרתה של תכנית לימודי השדה היא לאפשר לתלמידים להכיר את המציאות החבויה מאחורי כותרות ותיאוריות פסיכולוגיות שונות, תוך כדי התנסות מעשית בקהילה ובמסגרות שונות של טיפול בתחום בריאות הנפש. כחלק מהתכנית מתנסים התלמידים במשך השנה האקדמית ביצירת קשר של חונכות או ליווי פרטני עם אדם (צעיר או מבוגר) הנזקק לתמיכה הזו. לחילופין, התלמידים מתנסים בפעילות קבוצתית או חברתית אחרת במסגרות קהילתיות. הפעילות מלווה לאורך השנה בהדרכה קבוצתית שבועית בהנחיית פסיכולוג מומחה (או לעתים בעל מקצוע מקביל) המתקיימת ברוב המקרים במוסד שבו מתנהלת הפעילות. התלמידים גם מגישים למנחה עבודת סיכום. בחלק מהמוסדות מוצעת לתלמידים המעוניינים גם העשרה בתחומים מקצועיים רלוונטיים. התכנית מומלצת למי שמעוניין להמשיך בתחום הקליני.
​לתשומת לבכם: מי שישתתף בלימודי שדה, לא יוכל להציג מועמדותו לקורס הבחירה: אוניברסיטה בעם.   תלמידים שלא התקבלו לקורס אוניברסיטה בעם יוכלו להירשם ללימודי שדה בבידינג

 

1071.2324.01  סדנת מחקר
סדנת המחקר נועדה לחשוף תלמידי ב.א. המעוניינים בכך למחקר בתחום הפסיכולוגיה כפי שנעשה במעבדות בית הספר למדעי הפסיכולוגיה. ההשתתפות בסדנה מקנה  4 נקודות זכות, אותן ניתן לקחת במקום שיעורי בחירה. בכל שנה יפורסמו סדנאות מחקר שונות של חוקרים מבית הספר על ידי מזכירות התלמידים. ההשתתפות בסדנת המחקר מותנית בהסכמה של אחד ממרצי בית הספר לפסיכולוגיה. על מנת להירשם לסדנא על התלמיד ליצור קשר עם המרצה על מנת לקבוע פגישת הכרות ותיאום ציפיות. המרצה יקבע האם הסטודנט מתאים להשתתף בסדנא בהתאם לרקע האקדמי ותחומי העניין שלו. הדרישות מן הסטודנט בסדנה נקבעות על ידי המרצה האחראי, והן יכולות לכלול קריאה של חומר תיאורטי, השתתפות בפגישות מעבדה, הרצת מחקרים וניתוח נתונים. כתיבת עבודת סיום הינה חובה. היקף השעות שנדרש הוא 4 שעות בשבוע, במידה והמחקר מתקיים במהלך סמסטר אחד או 2 שעות בשבוע במידה והמחקר מתקיים במהלך שני סמסטרים. היקף ההשקעה ומידת הגמישות של השעות יכולים להשתנות במהלך השנה - למשל, בשבועות מסויימים יתכן שידרשו שעות עבודה רבות, בזמנים שאינם גמישים, ואילו בתקופות אחרות יתכן שתידרש השקעה קטנה יותר ו/או זמנים גמישים יותר. מידע בנוגע לכל סדנא ניתן יהיה לקבל מהמנחה הרלוונטי בפגישה שתקבע על ידי הסטודנט.

 

1071.2326.01  סדנת מחקר מורחבת
סדנת מחקר מורחבת נועדה לחשוף תלמידי ב.א. המעוניינים בכך למחקר בתחום הפסיכולוגיה כפי שנעשה במעבדות בית הספר למדעי הפסיכולוגיה. הסדנה המורחבת מאפשרת לתלמיד לעסוק במחקר באופן מעמיק ומשמעותי יותר מסדנת מחקר רגילה. ההשתתפות בסדנה מקנה  6 נקודות זכות, אותן ניתן לקחת במקום שיעורי בחירה. בכל שנה יפורסמו סדנאות מחקר שונות של חוקרים מבית הספר על ידי מזכירות התלמידים. ההשתתפות בסדנת המחקר מותנית בהסכמה של אחד ממרצי בית הספר לפסיכולוגיה. על מנת להירשם לסדנא על התלמיד ליצור קשר עם המרצה על מנת לקבוע פגישת הכרות ותיאום ציפיות. המרצה יקבע האם הסטודנט מתאים להשתתף בסדנא בהתאם לרקע האקדמי ותחומי העניין שלו. הדרישות מן הסטודנט בסדנה נקבעות על ידי המרצה האחראי, והן יכולות לכלול קריאה של חומר תיאורטי, השתתפות בפגישות מעבדה, הרצת מחקרים וניתוח נתונים. כתיבת עבודת סיום הינה חובה. היקף השעות שנדרש הוא 6 שעות בשבוע, במידה והמחקר מתקיים במהלך סמסטר אחד או 3 שעות בשבוע במידה והמחקר מתקיים במהלך שני סמסטרים. היקף ההשקעה ומידת הגמישות של השעות יכולים להשתנות במהלך השנה - למשל, בשבועות מסוימים יתכן שידרשו שעות עבודה רבות, בזמנים שאינם גמישים, ואילו בתקופות אחרות יתכן שתידרש השקעה קטנה יותר ו/או זמנים גמישים יותר. מידע בנוגע לכל סדנא ניתן יהיה לקבל מהמנחה הרלוונטי בפגישה שתקבע על ידי הסטודנט.

 

1071.2342.01 מהתיאוריה המוזיקלית למציאות הקוגניטיבית
"החיים ללא מוזיקה יהיו טעות" (פ. ניטשה). אף על פי שרוב האנשים אינם מצוידים בידע מפורש על תיאוריות מוזיקליות, הקשבה למוזיקה נחשבת לאחת הפעילויות המהנות ביותר לבני האדם. יחד עם זאת, מוזיקה נעשית במלאכת מחשבת, בדרך כלל על ידי שיתוף פעולה בין מוזיקאים מומחים רבים בעלי ידע תיאורטי נרחב. כמה מתוך התיאוריה המוזיקלית קיים במציאות הקוגניטיבית של המאזין? עד כמה המאזין צריך להיות מודע לתיאוריה על מנת להבין את המוזיקה? כיצד כוונותיהם של המוזיקאים מועברות לקהל המאזינים?
בקורס נסקור את אבני היסוד של התיאוריה המוזיקלית: ממושגים בסיסיים כמו גל הקול, גובה צליל דרך מרווחים וגוון הצליל ועד לקונספטים מורכבים כמו הרמוניה, המערכת הטונאלית, ביצוע, הפקה ומיקס. כל קונספט יוסבר במונחיה של התיאוריה המוזיקלית אך יידון סביב הספרות הקוגניטיבית: אילו מחקרים פסיכופיזיים נעשו סביב תפיסת המושג הזה, אילו ניסויים התנהגותיים נערכו על הרכיב המוזיקלי ומה תוצאותיהם, אילו אזורים ואבנורמליות מוחיים מקושרים בתפיסה של הקונספט המוזיקלי הזה ועוד.


1071.2340.01 הבסיס הנוירוביולוגי של הפרעות התנהגות חברתית
בקורס זה נעסוק בהבנת המנגנונים הנוירוביולוגיים האחראיים להתפתחות הפרעות נוירופסיכיאטריות כגון אוטיזם, תסמונת ויליאמס, חרדה ועוד. נלמד על הבסיס הגנטי האחראי להפרעות נוירופסיכיאטריות, והמעגלים העצביים אשר אחראיים על התנהגויות הנפגעות בהפרעות אלה, בדגש על התנהגות חברתית, חרדה, והתנהגות כפייתית. נסקור את הכלים המחקריים בעזרתם חוקרים את הנוירוביולוגיה האחראית להתפתחות הפרעות אלה, וביניהם עכברים מוטנטים מהונדסים גנטית, שיטות למיפוי איזורים מוחיים ואיפיון תפקודם, היבטים מולקולריים, וכלים לבחינת התפקוד ההתנהגותי הקשור להפרעות אלה. במהלך הקורס נסקור מחקרים מרכזיים אשר הובילו לתפיסות המובילות כיום, בבעיות המרכזיות אשר עדיין קיימות בתחום, ונדון מה הם הצעדים הבאים הנדרשים כדי להבין טוב יותר את הסיבות והטיפולים האפשריים להפרעות אלו. 
דרישות קדם:  לסטודנטים מתואר ראשון ישנה דרישת הקורס שיטות מחקר. אין דרישת קדם לתלמידי תואר מתקדם. 
מטלה: חיבור עבודה בכתב. 



1071.2331.01 מוטיבציה וקבלת החלטות
הקורס יסקור תשובות של תיאוריות שונות לאחת השאלות הבסיסיות של הפסיכולוגיה, והיא מה אנשים רוצים? נתייחס לתשובות שניתנו לשאלה זו על ידי תיאוריות פסיכולוגיות שונות. הקורס יעסוק גם בשאלה בסיסית נוספת של תיאוריות המוטיבציה, והיא למה אנשים מתקשים לעיתים להשיג את מה שהם רוצים. זוהי השאלה של שליטה עצמית. נראה למה נגרמים כשלים בשליטה עצמית, ואילו גורמים עוזרים לשליטה עצמית ואילו גורמים מפריעים לה.


1071.2320.01 זיכרון לדברים שלא קרו: על טבעו הניתן לעיצוב של הזיכרון האנושי
הקורס עוסק בטבעו הניתן לעיצוב של הזיכרון האנושי. דרך ממצאים מהשדה המחקרי והשדה הקליני נבחן את ההשלכות שעשויות להיות לזכרונות שווא. בין הנושאים: אמנות שווא, אגדות אורבניות, כתות, זיכרון מזויף לאירוע טראומטי, המחקר הקוגניטיבי של זכרונות מזויפים, ועוד.



1071.2343.01 מדעי המוח החברתיים
מדעי המוח החברתיים הינו תחום העוסק בממשק שבין פסיכולוגיה חברתית ומדעי המוח. המטרה המרכזית של התחום הינה להבין את המנגנונים המוחיים העומדים בבסיס התנהגות חברתית ותהליכים קוגניטיבים הדרושים להבנה חברתית, ולהשתמש בידע זה כדי להעשיר תיאוריות פסיכולוגיות. בקורס אסקור מחקרים ושיטות חשובות  במדעי המוח החברתיים, כולל נושאים כגון הבנת האחר ואמפטיה, כאב ועונג חברתיים, התפתחות המוח החברתי ותסמונות המאופיינות בפגיעה ביכולות החברתיות.

 

1411.6649.01  "אוניברסיטה בעם" – תכנית משותפת לחוג למשפטים, רפואה, ניהול ופסיכולוגיה
התכנית "אוניברסיטה בעם" היא יוזמה מקורית וחדשנית של אוניברסיטת תל-אביב ובמסגרתה פותחת האוניברסיטה את שעריה בפני אוכלוסיות מוחלשות ומאפשרת להן לרכוש ידע חיוני בתחומי המשפט, הרפואה והניהול. ה"אוניברסיטה בעם" פונה אל אוכלוסיות החיות בשולי החברה (כגון עולים חדשים, נוער מנותק, נשים נפגעות אלימות, בני מיעוטים ועוד) ומזמינה אותן להשתתף בקורסי מבוא מיוחדים, אשר יועברו על ידי תלמידים, תלמידי השנים המתקדמות בחוגים השונים.
מטרת התכנית "אוניברסיטה בעם" היא להתמודד עם בעיית התלות הנובעת מ"פערי המידע" בחברה הישראלית. התלות נוצרת כאשר ידע חיוני רב מרוכז בידי שכבת אוכלוסיה אחת והופך שכבות שלמות באוכלוסיה, שאינן נחשפות לידע הזה, לתלויות בשכבה השלטת.
ה"אוניברסיטה בעם" מבקשת לחלוק בידע הרב הנצבר בין כתלי האוניברסיטה מתוך אמונה כי ידע הוא כוח ועל כן צריך להיות שייך לכולם. בנוסף התכנית שואפת לחשוף את ציבור התלמידים לפלח אוכלוסיה אשר לרוב אינו מוכר להם. האינטראקציה בין התלמידים לבין משתתפי התכנית תוביל לדיאלוג אשר יחרוג מן הטקסט הלימודי, ויאפשר לשתי הקבוצות להכיר טוב יותר אחת את השנייה. הקורס ייחשב 8 ש"ס, משקל 6.
דרישות מוקדמות: ראיון קבלה.
​לתשומת לבכם:   מי שישתתף בלימודי שדה, לא יוכל להציג מועמדותו לקורס הבחירה: אוניברסיטה בעם.תלמידים שלא התקבלו לקורס אוניברסיטה בעם יוכלו להירשם ללימודי שדה בבידינג.

 

 


 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף