תיאור הקורסים

החוג ללימודי עבודה

תואר שני

קורסי בחירה

 

1051.4566.01 תרבות עבודה וארגון: תיאוריה, מחקר ויישום
בקורס זה נסקור ראשית את התפתחות הגישות השונות למושג ״תרבות״ כמסגרת קונצפטואלית להבנת תהליכים חברתיים והניהול שלהם, ויישומו בהקשרים של עבודה וארגון. בהמשך נקרא באופן ביקורתי מחקרים אמפיריים  בתחום, ונסקור גישות מתודולוגיות שונות לחקר תרבות עבודה וארגון. לבסוף נבדוק באופן ביקורתי את שאלת ״ניהול התרבות״, ואת מקומם של פונקציית משאבי האנוש ושל התארגנויות עובדים בפיתוח וניהול תרבות.

 

1051.3415.01  ארגונים בספרות ובקולנוע
מטרת הקורס להקנות לסטודנטים ידע מעמיק בתאוריות ארגוניות מרכזיות בעזרת קולנוע וספרות. בפרט נדון בקשיים הכרוכים בלהוביל שינוי ארגוני וחברתי, בתפקידם של מנהיגים בתהליכים אלו, בתהליך קבלת החלטות ובמכשולים הקיימים בתהליך זה.


1051.4467.01 מתודה ומחקר בהיסטוריה של עבודה ועסקים
מטרת הקורס לבחון גישות מחקר בהיסטוריות של עובדים ועסקים, את המקורות הראשוניים עליהן הן מתבססות, את ניתוח המקורות הללו, ואת ההיסטוריוגרפיה שלהן.  


1051.4567.01 סדנה במחקר אמפירי כמותי
הסדנה תשמש לתלמידים זירה נוספת לגיבוש הצעות מחקר שלהם - בנוסף לסדנת התזה ולסמינרים שמוצעים להם. כל משתתף ומשתתפת רשאים לבחור שאלת מחקר שברצונם ללבן, לגבש, ולהעמיק במסגרת המפגשים של הסדנה. שאלות המחקר שתיבחרנה על ידי המשתתפים יכולות להיות לקוחות מכל תחום שיבחרו. יחד עם זאת, מומלץ שהשאלות תהיינה אלו שהמשתתפים מעוניינים לחקור במסגרת סדנת התזה ו/או סמינרים/קורסי מחקר נושאיים אותם הם לומדים. התלמידים יידרשו לקרוא חומרים לקראת כל שעור, להשתתף בדיונים אודותיהם במהלך השיעור, להציג הצעת מחקר ראשונית במהלך הסדנה ולהגיש עבודה מסכמת בסופו.
 



 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף