תיאור הקורסים סמסטר א'

קורסי בחירה

שוק העבודה ומחזורי עסקים.
שם המרצה: פרופ' ישיב ערן
מספר קורס :1011.4618

קורס זה עוסק בנושאים שהם בחזית המחקר במאקרו-כלכלה כיום. הנושא העיקרי הוא השאלה כיצד מתנהג שוק העבודה לאורך מחזור העסקים, כלומר על פני תקופות של גאות ושפל. כך, למשל, נשאלת השאלה מה מביא לתנודות באבטלה על פני זמן. דוגמא ספציפית היא, שבעקבות המשבר העולמי הגדול, שפרץ בשנים 2007-2008 , עלה מאד שיעור האבטלה במדינות רבות בעולם ובאירופה הוא עדיין גבוה בימים אלה. הבנת התהליכים המסבירים תופעות אלו היא חשובה למדיניות כלכלית. פרס נובל בכלכלה בשנת 2010 ניתן לשלושה חוקרים מובילים העוסקים כבר שנים רבות בנושאים אלו. הקורס יציג את המודלים החדשים והעדכניים במאקרו-כלכלה, בעיקר מהסוג של מודלים סטוכסטיים בשיווי משקל כללי, ושיטות אמפיריות מתקדמות (בכלל זה נושאים שפותחו על ידי חתני פרסי נובל בכלכלה בשנים 2011 ו-2013). הקורס יציג חיבורים בין נושאים בתחומים של כלכלת עבודה ושל מימון לבין מאקרו-כלכלה.

 

אירועי קיצון כלכליים משברים גדולים אינפלציות מהירות
שם המרצה :פרופ' אלכס צוקרמן
מספר קורס:1011.4716 .

הקורס יעסוק במשברים פיננסיים גדולים והשלכותיהם על הפעילות הכלכלית הריאלית עם דגש מיוחד על משבר משכנתאות הסובפריים ((Subprime בארה"ב ומשבר החוב הממשלתי בגוש האירו. חלקו האחרון של הקורס יעסוק בהיפר אינפלציה הגרמנית מלפני כמאה שנה ובאינפלציה הישראלית בין שנות השבעים ושנות התשעים של המאה הקודמת, ייצובן ובכלכלה הפוליטית של אירועים אלו. במסגרת הדיון במשבר הסובפריים תתואר השתלשלות המשבר, ממדיו המוחלטים והשוואתו למשבר הגדול. תידונה הסיבות המוסדיות והמנגנונים הרבים שפעלו ליצירת משבר פיננסי עצים זה ובתגובות המדיניות של הרשות המונטרית, הרשות הפיסקלית והקונגרס של ארה"ב. הקורס ידגיש שחלק משורשי המשבר בגוש האירו נעוצים במסגרת המיוחדת של גוש זה המאופיינת ע"י רשות מונטרית אחת והרבה רשויות פיסקליות וישווה את השתלשלות משבר זה ואת תגובות  המדיניות למשבר האמריקאי. כמו כן תידונה ההשלכות של שני משברים אלו על המצב הנוכחי של המשק העולמי. הקורס ישלב תיאורים מילוליים של התרחשויות ומנגנונים כלכליים עם מספר מודלים תיאורטיים. כארבעים אחוז מהקורס יוקדשו למשבר הסובפריים, שלושים אחוז למשבר בגוש האירו והיתרה לאינפלציות גבוהות.
מי שלמד את הקורס "המשבר הפיננסי האחרון בראי התיאוריה, ההיסטוריה, והמציאות"-מנוע מללמוד קורס זה.

 

מיני קורסים:

Causal Inference Methods with Applications to Topics in Innovation

שם המרצה: פרופ' מרק שנקרמן

In this set of 6 two-hour lectures, we discuss selected techniques for estimating causal relationships with applications to important questions in the economics of patents and innovation. Techniques covered include difference in differences, matching methods, and instrumental variables to estimate local and marginal treatment effects. For each topic, we will typically cover relevant econometric techniques and 1-2 empirical papers.

We will study empirical articles that apply these methods to innovation topics including:

  • Modelling and estimating technology and product market spill-overs
  • Whether patent rights provide innovation incentives
  • Whether patent rights facilitate or block cumulative innovation
  • Whether patent rights are important for the market for technology
  • Impact of patent rights on the diffusion of knowledge

 

מועדי מפגשים: 16/12/18, 19/12/18, 23/12/18, 30/12/18, 6/1/19, 9/1/19 בשעות 14:00-16:00

 

Frictions in Macroeconomics

שם המרצה: פרופ' ניר חיימוביץ

מספר קורס:

מועדי מפגשים: 23/10 16:00-19:00, 24/10 9:00-12:00, 27/11 16:00-19:00, 28/11 9:00-12:00

Description: This course is designed for graduate students interested in doing research in macroeconomics. We will consider theories and empirical work that focus on incomplete markets and frictions in investment and labor markets. We will explore recent papers and tackle questions they raise. In addition, we will cover different mathematical and computational tools necessary for this field of research.

 

 

Human Capital and Economic Growth

שם המרצה: פרופ' דיוויד וייל

מספר קורס:

מועדי מפגשים: שעות 9-12 : ימי א 23/12, 30/12, ימי ד 26/12, 2/1/19, ימי ה' 27/12, 3/1/19

This course investigates human capital with particular emphasis on its role in the process of economic growth and its variation across countries.  Topics addressed include measurement of human capital from education, health, and experience; determinants of optimal human capital investment;  the interaction of human capital accumulation and technological progress; measurement of school quality;  and welfare-theoretic measures of the value of health and longevity.  

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף