תיאור הקורסים

החוג לתקשורת

תואר שני

 

1085.4432.01 בין האתיקה לפרקטיקה בשיווק חברתי לקידום נושאים חברתיים
הקורס יעסוק בתחום המכונה "שיווק חברתי" אשר התפתח בארבעת העשורים האחרונים ושואב מהשיווק המסחרי כשמטרתו לקדם נושאי חברה, בריאות וסביבה, תוך התמקדות בהיבטים וסוגיות של אתיקה וערכים. בקורס נסקור תיאוריות ומודלים של תקשורת ושל שינוי התנהגות המשמשים כבסיס לפרקטיקה של השפעה וקידום הנושא החברתי לפי הגישה של שיווק חברתי ופיתוח גישות שיתופיות החל מקביעת יעדים לביצוע. בקורס נדון בגישות ביקורתית ובסוגיות ערכיות ואתיות המתעוררות בהקשר ליישום הגישה של השיווק החברתי ובטקטיקות תקשורתיות המיועדות לשכנע או להשפיע על אוכלוסיות היעד כגון הפנייה לאחריות אישית או אלטרואיזם, השימוש בהפחדה ובאיומים, יצירת סטיגמה ועוד. התחומים העיקריים בהם יעסוק הקורס יכללו בריאות, סביבה, בטיחות בדרכים וזכויות אדם. במסגרת הקורס המשתתפים יוכלו לנתח או להיות מעורבים בתכנון או ביישום של שיווק חברתי.


1085.4441.01  הדרכת הדמיון:השפה כטכנולוגיית תקשורת
בקורס יוצגו עיקריה של תיאוריה חדשה של השפה, תיאוריה המבקשת לתאר את השפה כמערכת חברתית המאפשרת לדובריה להתגבר (במידות משתנות) על הפערים החווייתיים ביניהם, ולתקשר ביניהם חוויות בלי לחוות אותן ביחד – באמצעות הדרכת הדמיון. הקורס יעסוק במבנה של המערכת החברתית הייחודית הזו, בתכונותיה ובמגבלותיה, בהיסטוריה ובאבולוציה שלה – ובתפקידה המורכב ככלי שינוי חברתי, קוגניטיבי ותודעתי.


 

1085.4438.01  שיטות למחקר באינטרנט
מטרת הקורס היא להקנות לתלמידים היכרות נרחבת עם שיטות המחקר הנפוצות בקרב חוקרי האינטרנט. בחלקו הראשון נבחן כיצד שיטות מחקר איכותניות וכמותניות מסורתיות (כגון בחירת מדגמים, תצפיות, סקרים וראיונות) באות לידי ביטוי ואף משתנות בעקבות השימוש באינטרנט. בחלקו השני נעסוק בשיטות מחקר חדשות המבוססות על טכנולוגיות מקוונות. בין היתר נעסוק ביצירת תוכן מקוון, ניתוחי תוכן וכריית מידע. בין הנושאים שיידונו: שימושים מתקדמים במנועי חיפוש, ויקפדיה ככלי מחקר, רשתות חברתיות, שימוש בכלי מחקר מקוונים, וסוגיות אתיות בחקר האינטרנט.  במסגרת הקורס הסטודנטים ידרשו לבצע מטלות מעשיות הכוללות משימות חיפוש מורכבות, בניית אתרי אינטרנט ושאלונים מקוונים, ניתוח מידע מקוון והצגתו באמצעים ויזואליים שונים.

 

1085.2648.01 דור הרשת
הקורס מתמקד בצעירים שנולדו בין 1980-1995, הדור הראשון של ילידים דיגיטליים. מארק פרנסקי טבע את המונח "ילידים דיגיטליים" ב-2001 אשר מתייחס לצעירים שנולדו אחרי 1980 כשטכנולוגיות חברתיות הופיעו לראשונה ברשת ודוברים את השפה הדיגיטלית בצורה שוטפת ורהוטה כמו היתה שפת אימם. הקורס יציג היבטים תאורטיים, אמפיריים ויישומיים שבוחנים ילידים דיגיטלים ממגוון זוויות כמו מולטיטסקינג, פרטיות, פירטיות, פעילות חברתית ופוליטית ולמידה בעידן הדיגיטלי. הקורס מתבסס על למידה פעילה וחוויתית באמצעות ניתוח של טקסטים דיגיטליים שיוצרים צעירים בארץ ובעולם. לצורך זאת ייבחנו טקסטים הלקוחים מאתרי רשתות חברתיות, בלוגים, משחקי מחשב ועולמות וירטואליים. ההרצאות מועברות באנגלית, אך את המטלות ניתן להגיש גם בעברית.

 

1085.2661.01 ניו מדיה מתאוריה ליישום
הקורס נחלק לשני חלקים עיקריים. חלקו הראשון יתמקד בהצגה ודיון בתאוריות של מדיה חדשים בכיתה תוך יישומן על טקסטים דיגיטליים כמו בלוגים, אתרי רשתות חברתיות, סרטוני יוטיוב, משחקי מחשב ועולמות וירטואליים. בחלקו השני של הקורס הסטודנטים יבצעו פרויקט יישומי שיתבסס על אחת מבין התאוריות שנלמדו בחלקו הראשון של הקורס. הפרויקט יתבצע בשיתוף עם חברות טכנולוגיה דיגיטלית העוסקות בהיבטים שונים של התחום כמו משחקים, עולמות וירטואליים, שיווק, אתרי רשתות חברתיות, למידה וחיפוש מידע. על הסטודנטים להגיש בקורס עבודה אשר קושרת את הפרויקט היישומי לאחת מבין התאוריות בתחום של ניו מדיה ולהציג את הפרויקט שלהם במסגרת הכיתתית.


קורסי בחירה מחוגים אחרים – מספר המקומות בקורסים אלה מוגבל. שימו לב היקף שעות הלימוד של הקורסים שונה מחוג לחוג.

​התכנית לתרבות הילד והנוער

0602605001 – פוליטיקה 2.0: צעירים במעורבות פוליטית בעידן הדיגיטלי
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף