תכנית הלימודים לתלמידי שנה ב' (החלו בתשפ"א)

מסלול לחקר חברה דיגיטלית
תואר ראשון דו חוגי (תקשורת, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה)

 

 

תכנית הלימודים מתבססת על לימודי תשתית וסדנאות יישומיות המיועדות לתלמידי המסלול תוך דגש על התחום המתפתח של חברת המידע.

במסלול ללימודי חברה ודיגיטל בחוגים תקשורת וסוציולוגיה באוניברסיטת ת"א תלמדו ותתנסו בטכנולוגיות העכשוויות ביותר במסגרת קורסים עיוניים שילמדו את המה והלמה של החברה הדיגיטלית וסדנאות יישומיות שילמדו את האיך בעידן הדיגיטל: שיווק בגוגל ובפייסבוק, כלים להבנת חכמת ההמונים, עיצוב חוויית משתמש, פיתוח אפליקציות ועוד. תוכלו לצבור ניסיון משמעותי במסגרת התמחויות בחברות היי טק ותקשורת במהלך הלימודים.

התלמידים חייבים ללמוד קורס אחד באנגלית במהלך התואר כחלק מתכנית הלימודים. ניתן לבחור אם ללמוד את הקורס במסגרת החוג לתקשורת או החוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. (אין מדובר בקורס להשלמת רמת אנגלית של היחידה להוראת שפות).

קורסי כלים שלובים הינם חובה במהלך התואר הראשון, פרטים על מבנה התכנית, היקף הלימודים ומידע נוסף בקישור.
 

תכנית הלימודים בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בנויה במבנה של "אשכולות".
מהשנה השנייה ללימודים ניתן ללמוד קורסים מבין אשכולות קורסי התשתית, קורסי התיאוריות וקורסי הבחירה.  אשכול המחקר (סמינרים) יילמד בשנה השלישית ללימודים.
 

מכסת השעות לתואר בכל אחד מהחוגים תעמוד על 62 ש"ס.


שנה א׳ – 49 ש״ס

קורסים מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

קורסים מהחוג לתקשורת

מבוא לסוציולוגיה – 4 ש"ס

מבוא למדעי התקשורת – 4 ש"ס

מבוא לאנתרופולוגיה – 4 ש"ס

יסודות בחברת הרשת – 4 ש"ס

מקורות היסטוריים ואינטלקטואלים של מדעי החברה – 4 ש"ס

שפה ותקשורת: מסר, שכנוע ופעולה – 3 ש"ס

מבוא לסטטיסטיקה ולניתוח נתונים – 5 ש"ס

פייתון עבור תקשורת – 4 ש"ס

יסודות המחקר החברתי – 2 ש"ס

פייתון לתקשורת – מתקדם – 4 ש"ס

יסודות הכתיבה האקדמית – 1 ש"ס

סדנת כתיבה יצירתית – 2 ש"ס

תיאוריות סוציולוגיות: מהתקופה הקלאסית ועד זמננו – 4 ש"ס  

מבוא לחווית משתמש וממשק אדם-מחשב – 4 ש"ס

סה"כ 24 ש"ס

סה"כ 25 ש"ס

 
 
                                                                                                                         

שנים ב'-ג'  - בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

שנה ב' - בחוג לתקשורת

שיטות מחקר כמותיות – 4 ש"ס – שנה ב'

קו נקודה רשת – 2 ש"ס

שיטות מחקר איכותיות – 2 ש"ס – שנה ב'

מפת התקשורת – 2 ש"ס

שיטות מחקר אתנוגרפיות - 2 ש"ס - שנה ב' תורות ההשפעה - 2 ש"ס

אנתרופולוגיה דיגיטלית – תיאוריה ופרקטיקה – 2 ש"ס – שנה ב'

תקשורת חזותית: אינטרנט, פרסום, צילום - 3 ש"ס

אשכול קורסי תיאוריות- 2-3 ש"ס (שנים ב' ו-ג')

סדנאות מחקר מתודולוגיות - 4 ש"ס

אשכול קורסי תשתית – שני קורסים – 6 ש"ס. (שנים ב' ו- ג')

קורסי בחירה - 4 ש"ס

אשכול קורסי בחירה -12-13 ש"ס (שנים ב' ו- ג')[1]

כלכלת רשת - 2 ש"ס

ביג דאטה – בין פרקטיקה לביקורת – 3 ש"ס – שנה ג'

 

אשכול מחקר-סמינרים – 4 ש"ס - שנה ג'

 

סה"כ 38 ש"ס

סה"כ 19 ש"ס

 
 

 

שנה ג' בחוג לתקשורת

 

סמינרים מחקריים - 6 ש"ס

 

משילות אינטרנט - 2 ש"ס

 

קורסי בחירה - 6 ש"ס

 

סדנת אפליקציות - 4 ש"ס

 

סה"כ 18 ש"ס

 

___________________________
[1] היקף שעות אשכול קורסי הבחירה תלוי בבחירה באחד מקורסי אשכול תיאוריות. (תיאוריה באנתרופולוגיה 2 ש"ס או ריבוד ואי שוויון 3 ש"ס).

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף