תיאור הקורסים סמסטר א'

קורסי בחירה

החלטות בתנאי אי-ודאות
שם המרצה :פרופ' גלבוע יצחק
מספר הקורס: 1011.4686

הקורס יעסוק בתורות של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות.  נפתח בתורה הקלאסית – תורת תוחלת התועלת עם הסתברויות סוביקטיביות.  נשים דגש על אקסיומטיזציות התנהגותיות ועל ההנחות הקוגניטיביות המפורשות והמשתמעות של התורה.  נדון בקשיים בתורה זו, הן מנקודת מבט התנהגותית והן מנקודת מבט קוגניטיבית ונסקור תורות אלטרנטיביות, שאינן מחייבות קיום הסתברות סוביקטיבית (הסתברויות לא-אדיטיביות, הסתברויות מרובות ותורות תלויות-מקרים).  כמו-כן נדון בהגדרת הסתברות אוביקטיבית.

 

יישומי למידת מכונה במחקר כלכלי
שם המרצה: ד"ר זלצר דן
מספר הקורס: 1011.4421

This is a course on economic applications of machine learning. It will provide a basic introduction to machine learning methods and concepts, and present various applications of such methods in economic research. Topics will include supervised and unsupervised learning, explanation vs. prediction, machine learning for model selection and causal inference, algorithms and human expertise, deep learning, and the use of new data types )e.g., text, satellite, and social networks) in economic research.
Note: This is not a substitute for an advanced machine learning methods course, but rather a topics course with some introductory discussion of methods. The main focus is on the applications of these concepts and methods in economics.

 

אי-שיוויון כלכלי
שם המרצה : ד"ר דניאלי אורן
מספר קורס 1011.4422

אי שיוויון כלכלי במדינות מפותחות נמצא כיום ברמה הגבוהה ביותר מזה מאה שנים, ועל כן רבים רואים בו כבעיה החברתית הגדולה ביותר של דורנו. בקורס זה נסקור את העובדות המרכזיות לגבי שינויים באי השוויון בתקופה האחרונה ונדון בחזית המחקר לגבי ארבע שאלות מרכזיות:

  1. מדוע אי השיוויון גדל בארבע עשורים האחרונים? נדון בחלקם של שינויים טכנולוגים, גלובליזציה, התפרקות העבודה המאורגנת, עובדי קבלן ושכר מינימום.
  2. מדוע נתח ההכנסה של האחוזון העליון בשיא כל הזמנים? נדון בשכר מנהלים, מדיניות מס, ״כלכלת כוכבים״.
  3. מדוע נשים ומיעוטים מרוויחים פחות? נבחן הסברים הנוגעים לאפליה, הבדלים בכוח שוק, השכלה וסוגי משרות ואת הראיות האמפיריות לכל אחד מהם.
  4. אילו תנאים מגדילים את הסיכוי של ילדים להיחלץ מעוני? נציג את השונות במוביליות חברתית על פני זמן ועל פני איזורים גיאוגרפים ונדון בהסברים הנוגעים לרמת החינוך, השכונה, רשתות חברתיות, פסיכולוגיה, גנטיקה ועוד.

לבסוף, נסקור את המחקר בנושאים אלו בההקשר הישראלי. דגש מיוחד יושם על כיצד הידע המחקרי יכול לתרום לגיבוש מדיניות ממשלתית להתמודד עם סוגיות אלו.


 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף