המגמה החברתית

ביה"ס למדעי הפסיכולוגיה
תואר שני
 

מטרה ותכנית הלימודים

הפסיכולוגיה החברתית חוקרת את האופן בו התנהגותנו, מחשבותינו ורגשותינו מעוצבים על ידי הסביבה החברתית בה אנו פועלים. המרצים במגמה לפסיכולוגיה חברתית הם חוקרים מובילים בתחומם העוסקים במגוון נושאים, כגון, שיפוטים וקבלת החלטות, פסיכולוגיה והתנהגות בריאותית, יחסים בין קבוצות, מוטיבציה, אמפתיה, פיוס, מגדר, מרחק פסיכולוגי, דינמיקה קבוצתית, התפתחות מוסרית ועוד, שהמשותף להם הוא הניסיון להבין את ההתנהגות, הרגש והקוגניציות של הפרט בהקשר החברתי.

כתלמידים במגמה מחקרית, הסטודנטים במגמה נחשפים לתיאוריות מרכזיות בתחום החברתי ורוכשים ידע במתודולוגיות מחקריות עדכניות – כלים הנדרשים לעריכת מחקר פסיכולוגי-חברתי.

הפסיכולוגיה החברתית היא מדע בסיסי שמיושם בתחומים רבים, כולל ניהול, התנהגות ארגונית, עבודה, שיווק, וחינוך. לכן, המגמה לפסיכולוגיה חברתית פועלת בשיתוף פעולה עם בתי ספר ופקולטות נוספים באוניברסיטה ומאפשרת לתלמידים המעוניינים בכך להתמקד ולהרחיב השכלתם בתחום פסיכולוגי-חברתי יישומי המעניין אותם. בפרט, התלמידים יכולים להתמקד בתחומי הנחיית הקבוצות, בפסיכולוגיה חברתית של התנהגות צרכנים ושיווק, בפסיכולוגיה חברתית בארגונים, פסיכולוגיה חברתית של התנהגות בריאותית, וכן בתחום של מתודולוגיות מחקר חברתי בסיסי ויישומי. זאת, בנוסף לאופציה לשלב לימודים במגמה לפסיכולוגיה חברתית עם קורסים במגמות אחרות בבית הספר למדעי הפסיכולוגיה. תכנית הלימודים, אפוא, משלבת בין לימודי ליבה תיאורטיים ומתודולוגיים המשותפים לכלל הסטודנטים במגמה, לבין לימודי בחירה בהתאם לתחומי העניין האישיים של כל תלמיד.

בתום שנה א' יכולים התלמידים להגיש מועמדותם להמשך ישיר ללימודי הדוקטורט, בהתאם לנוהלי בית הספר בנושא  (לפרטים "מסלול ישיר לדוקטורט").


תכנית הלימודים במגמה

היקף שעות הלימוד במגמה הינו 40 ש"ס.

1. קורסי חובה – 12 ש"ס.

  • בהתאם לרשימת הקורסים המתפרסמים במערכת הכוללים קורסים מתודולוגיים ושיטות מחקר.

2. סמינר אמפירי – 4 ש"ס.
    התלמידים ישתתפו בסמינר המוצע ע"י המגמה בשנה הראשונה ללימודיהם.

3. שיעורי בחירה – 24 ש"ס.

  • יש ללמוד לפחות 8 ש"ס מתוך רשימת קורסי הבחירה של המגמה.
  • בנוסף לשיעורי הבחירה המוצעים ע"י המגמה ניתן ללמוד קורסים נוספים מקורסים הניתנים במסגרת חוגים אחרים באוניברסיטה, באישור ראש המגמה. לדוגמא: הנחיית קבוצות, פסיכולוגיה חברתית של התנהגות צרכנים ושיווק, פסיכולוגיה חברתית בארגונים, פסיכולוגיה חברתית של התנהגות בריאותית, מתודולוגיות של מחקר חברתי בסיסי ויישומי, ועוד.

4. קולוקוויום המגמה.

  • התלמידים ישתתפו בכל שנת לימוד בקולוקוויום המגמה.

5. תזה

  • התלמידים יגישו למזכירות הצעת מחקר חתומה עד תום השנה הראשונה ללימודיהם.
  • התלמידים ימסרו עותק סופי של עבודת הגמר למזכירות בתום השנה השניה ללימודיהם.

 

תנאי מעבר לשנה ב'

ממוצע 80 לפחות בשנה א'.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף