תחומי לימוד

ביה"ס למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

תואר שני 

תקשורת פוליטית

מרכז: פרופ' אמל ג'מאל
הלימודים הבינתחומיים בפוליטיקה ובתקשורת נוגעים בעיסוקיהם של אנשי המדיה - עיתונות, רדיו, טלוויזיה וקולנוע - אל מול שאלות של אתיקה ומחשבה מדינית, קבוצות לחץ, פוליטיקאים, תנועות לאומיות, מוסדות שלטון בישראל, והמערכת הבינלאומית.

קורסי חובה בתחום
מנהיגות דמוקרטיה ופוליטיקה בעידן התקשורת הגלובאלי - ד"ר דיאנה טל
תקשורת פוליטית - ד"ר ציפי ישראלי
 

פוליטיקה ישראלית ופוליטיקה השוואתית

מרכז: פרופ' יוסי שיין
התחום של פוליטיקה ישראלית ופוליטיקה השוואתית עוסק בנושאי הליבה של מחקר המדינה המודרנית. ריבונות, חוק, גבולות, משטר, תרבות פוליטית, תנועות חברתיות, זהות, תפקודי הביורוקרטיה והצבא ייבחנו במבט משווה ומתוך התבוננות רחבה בשינויים הבינלאומיים בעשורים האחרונים. דגש מיוחד יושם על המציאות הישראלית.

קורסי חובה בתחום
עלייתם ונפילתם של מדינות ומשטרים - פרופ' יוסי שיין
מוסדות, חוקות ותרבות דמוקרטית - ד"ר חני לרנר
 

מחשבה מדינית

מרכז: פרופ' מיכאל קוצ'ין
לתכנית ללימודים מתקדמים במחשבה מדינית שתי מטרות מרכזיות: ראשית, העמקת הידע של התלמידים במגוון נושאים של פילוסופיה פוליטית כללית, כגון: דילמות של זהות בחברה רב-תרבותית, יחסי מיגדר בהגות הפוליטית של המערב, והזיקה בין אידיאולוגיות ותאוריות פוליטיות לבין יצירה תרבותית בתחומי האומנות והספרות. שנית, בחינה בכלים פילוסופיים-פוליטיים של סוגיות הקשורות בדמוקרטיה ובפוליטיקה בישראל, התנועה הלאומית הציונית והפלשתינאית, הניסיון היהודי בהיסטוריה, ועוד. מטרת התכנית היא להעמיד תלמידים בעלי ידע מקיף ומעמיק במחשבה מדינית כללית, אשר יהיו מסוגלים לתרגם ידע זה באופן יצירתי לניתוח הוויתם הפרטיקולרית.

קורסי חובה בתחום
מושג הריבונות בפילוסופיה הפוליטית - ד"ר איל חוברס
סוגיות אקטואליות בפילוסופיה פוליטית - פרופ' תמי מייזלס
 

יחסים בינלאומיים ואסטרטגיה

מרכז: ד"ר אמיר לופוביץ
הלימודים המתקדמים בתחום היחסים הבינלאומיים מיועדים לפתח בסטודנטים חשיבה ביקורתית, להקנות להם מיומנות מחקרית בסיסית, ולשפר את הבנת התהליכים הבינלאומיים ברמה תאורטית גבוהה. הלימודים מאפשרים לסטודנטים להתמחות בתחומים ספציפיים של תאוריה ומעשה, כגון: גישות מערכתיות ללמוד היחסים הבינלאומיים, קבלת החלטות, דיפלומטיה ותקשורת, מו"מ בינלאומי, פרקים היסטוריים בהתפתחות היחסים הבינלאומיים, ומערכת יחסי החוץ והביטחון של ישראל.


קורסי חובה בתחום
המערכת הבינלאומית - ד"ר אמיר לופוביץ
כלכלה פוליטית-בינלאומית - ד"ר טל שדה

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף