חברה בחוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב משנת 2012
אני חוקרת כיצד טכנולוגיות מדיה חדשות תורמות להתהוותם של מנגנונים כלכליים וכיצד מבנים סוציו כלכליים אלו משפיעים על מנגנוני יצירה והפצה של ידע ציבורי.
בעבר עסקתי במדיה מסורתיים (בעיקר בטלוויזיה בעיתונות כתובה) ובחנתי כיצד תרמו טכנולוגיות חדשות להתהוותם של מבנים כלכלים חדשים וכיצד השינויים הללו השתקפו בתכנים טלוויזיוניים שנוצרו והופצו (בעיקר בתכנים הקשורים בהבנית זכרון קולקטיבי). בהמשך התמקדתי בתהליכי ההטמעה של טכנולוגיות רשת בארגוני חדשות ובחנתי כיצד השפיעו על תפקודם ותפקידם של סוכני ידע אלו.
כיום אני מתמקדת במספר נושאים שונים הקשורים ליחסי הגומלין בין פרטים המפיצים בשלל טכנולוגיות רשת מידע אישי ובין ארגונים (מסורתיים וחדשים) האוספים את המידע מנתחים אותו ועושים בו שלל שימושים:
1. כיצד פרטים משתמשים בטכנולוגיות רשת (בעיקר מדיה שיתופיים) ככלים באמצעותם חושפים בציבור מידע אישי ומאתגרים
(ומשמרים) את כוחם של סוכני ידע מקצועיים כשבעבר נהנו מאקסקלוסיביות ביצירה והפצה של ידע ציבורי
2. כיצד משפיעות טכנולוגיות מדיה (מבוססות AI) על היווצרותם של סוכני ידע חדשים: מהם מאפייניהם של הסוכנים החדשים?
כיצד מתפקדים? מהו טיבו של הידע שמיצרים ומפיצים? מי הם הנהנים ממנו? מי הם הניזוקים?
3. מהם המבנים הסוציו – כלכלים הנוצרים בעידן של טכנולוגיות מדיה מבוססות AI וכיצד משפיעים על נשואי מידע, מוסדות המפתחים
ומשתמשים בטכנולוגיות המבוססות על נתוני עתק ועל החברה בכללותה במחקרי אני מאמצת שיטות מחקר מגוונות, אבל העדפה
שלי היא לשיטות איכותניות (בעיקר ראיונות וניתוח שיח)
דוקטורט: המחלקה למדיה ותקשורת, בית הספר לכלכלה בלונדון London School of Economics