לימודי תואר שני ישיר

בית הספר למדעי הפסיכולוגיה

תואר ראשון

 

החל משנת הלימודים תשע"ז, תלמידים מצטיינים שמתעניינים במחקר בתחום הפסיכולוגיה הקוגניטיבית, קוגניציה ומוח,פסיכוביולוגיה ובינתחומית מוזמנים להירשם בסוף השנה השניה של התואר הראשון ללימודי תואר שני ישיר. הקבלה לתוכנית מותנית בממוצע 90  בקורסי החובה של שנים א'+ ב' וראיון קבלה. תלמידים שיתקבלו לתכנית יתחילו את לימודי התואר השני במקביל לשנה ג' של לימודי התואר הראשון ובכך יוכלו לסיים שני תארים ב 4 שנים.

 

תכנית הלימודים

מכסת שעות תואר שני:

  • מוח וקוגניציה  28 ש״ס   (20 חובה, 4 סמינר, 4 בחירה)
  • קוגניטיבית      28 ש״ס   (16 חובה, 4 סמינר, 8 בחירה)
  • פסיכוביולוגית  31 ש״ס   (23 חובה, 4 סמינר, 4 בחירה)
  • בינתחומית      28 ש״ס   (16 חובת בחירה, 4 סמינר, 8 בחירה)

 

תכנית הלימודים של התואר השני תהיה דומה לתכניות הלימודים שנלמדות כיום במגמות המחקריות. במהלך שנה ג' על התלמידים לסיים את כל חובות התואר הראשון. מכסת השעות של התואר הראשון לא תופחת.
 

הרישום והקבלה לתכנית נערכים לקראת הסמסטר הרביעי ללימודי התואר הראשון. הקבלה ללימודי תואר שני ישיר תהיה במעמד "לא מן המניין" ובמקביל ללימודי התואר הראשון. עם קבלת הזכאות לתואר ראשון יעבור תלמיד במסלול המהיר לשלב "מן המניין" בלימודי התואר השני, ועליו לסיים את כל חובותיו האקדמיות לתואר הראשון ולתואר השני במהלך 4 שנים.

במהלך השנה הראשונה של התואר השני (שנה אחרונה של התואר הראשון) התלמידים ילמדו לא יותר ממחצית מנקודות התואר השני בכל אחת מהמגמות (אפשר גם פחות) אך לא פחות מרבע המכסה בהתאם למספר השעות שמצוין למעלה עבור כל מגמה.

קורסי התואר השני שילמדו במקביל לתואר הראשון ולא ישתקללו בציון הגמר של התואר הראשון.

שקלול הציון יהיה זהה לשקלול הציון הנהוג במסלולים הרגילים של תואר ראשון ושל תואר שני

פרישה מהתכנית: תלמיד שיפרוש  מהמסלול המהיר יהיה זכאי לתעודת תואר ראשון לאחר סיום כל מכסת השעות וכל חובותיו בתכנית הרגילה לתואר ראשון. תתאפשר העברת נקודות זכות מקורסי תואר שני כקורסי בחירה להשלמת השעות החסרות על מנת לאפשר את סגירת התואר הראשון. לא יינתן קרדיט כפול על קורסים ששוקללו במסגרת התואר הראשון במקרה של לימודים עתידיים לתואר שני.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף