המגמה החברתית

ביה"ס למדעי הפסיכולוגיה
תואר שני
 

תיאור הקורסים

 

1071.4346.01 שיטות מחקר וסטטיסטיקה
הקורס יעסוק במודלים שונים של ניתוחים סטטיסטיים רב משתנים: ניתוח שונות עם משתנים בין ותוך נבדקים, רגרסיה מרובה, ניתוח גורמים וסילום רב מימדי. דגש יושם על הבנת הבסיס התיאורטי, השוואה בין שיטות שונות, שימוש בתוכנות סטטיסטיות וכתיבה מדעית של הממצאים.
 

1071.4102.01 במבט על: אבולוציה, תרבות ומה שביניהן (לא יינתן בתשפ"א)
הקורס סוקר תיאוריות עכשויות ומחקר בפסיכולוגיה חברתית.


1071.4410.01 מבט חדש על שאלות קלסיות בפסיכולוגיה החברתית מפסיכופתולוגיה ועד פסיכולוגיה פוליטית
הקורס מיועד לתת היכרות עם מספר סוגיות בפסיכולוגיה חברתית בת-זמננו. הוא יעסוק בנושאים של תהליכים אוטומטיים ונשלטים בעיבוד מידע חברתי, מוטיבציה ומטרות, אישיות, שליטה עצמית, רגשות, אינטליגנציה רגשית והקשר שבין רגש לבין מוטיבציה, וכן בתהליכים בקבוצות ופסיכולוגיה פוליטית.

 

1071.4470.01 בעיות במחקר מדעי של התנהגות אנושית ופתרונן: שאלונים, ניסויים, מחקרי שדה וביג דאטה
הקורס מציג בעיות במחקר מדעי של התנהגות אנושית, ואת הפתרונות שהוצגו לבעיות אלה. במסגרת הקורס נעסוק בשאלונים, במדדים של עמדות אימפליציטיות, בניסויים (משבר הרפליקציה ופתרונותיו), במחקרי שדה ובמחקרים שמשתמשים בביג דאטה.
 

1071.4431.01 בעיות נבחרות בפסיכולוגיה חברתית
הקורס יציג בפני התלמידים סוגיות נבחרות מתחום המחקר של המרצה. יוצגו מודלים תיאורטיים ומחקרים, וייבחנו יישומים שלהם. תחומי המחקר הם:  קבלת החלטות, גיבוש עמדות ומדידתן, סטראוטיפים, קונפליקט ותהליכי פיוס, מגדר, נוירו-קוגניציה חברתית. התלמידים יבצעו מחקר אישי בהנחיית המרצה בנושא שיתואם ביניהם. 


1071.4934.01 הרצאות אורח של פסיכולוגים חברתיים א'+ב'
הקורס יעסוק בנושאים הקשורים לעבודת הגמר, כגון, פיתוח רעיונות מחקריים, מתודולוגיה, כלי מחקר וכתיבה.

 

1071.4499.01 פרקטיקום שנה ב' חברתית
הפרקטיקום צמח מן הרצון לאפשר  לתלמידי המגמה החברתית שהשתתפו בקבוצה היהודית -ערבית לצפות במסגרת תצפית מודרכת בקבוצה (בהנחיית פרופ' קלר) שנה-שנתיים לאחר מכן, דבר המאפשר להם למשל גם להשתלב אח"כ בקורסי הנחייה בנווה שלום של קבוצות בקונפליקט. ניתנת גם אפשרות לפרקטיקומים אירגוניים-מחקרים מחוץ לאוניברסיטה שהתלמידים מגיעים אליהם מיוזמתם או בעקבות פניות של ארגונים כאלה אלינו. הדבר הזה מותנה באישור פרטני מראש לגבי מבנה \ איכות הפרקטיקום המוצע (למשל, האם קיימת הדרכה נאותה \מה מבנה ההשתלמות \ המטלות שם וכ"ד).
בשתי האפשרויות (תצפית מודרכת או פקרטיקום חיצוני) יש לכתוב בסופו של דבר עבודת סיכום עם מרכיבים תיאורטיים ותצפיתיים. העבודה מוגשת לפרופ' חיליק קלר.


 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף