מטרת הלימודים ותנאי קבלה

ביה"ס למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים

התכנית ללימודי ביטחון

מטרת התכנית

התכנית ללימודי ביטחון מבקשת לזהות את מרכיבי היסוד בסביבתה האסטרטגית של ישראל על רקע האתגרים הביטחוניים מולם היא עומדת מאז הקמתה. בשיתוף עם המרכז הרב-תחומי לחקר הסייבר ע"ש בלווטניק וסדנת יובל נאמן למדע, טכנולוגיה וביטחון, מקנה התכנית ידע וכלי ניתוח ברמה מתקדמת בתחומי האסטרטגיה, הסייבר והיחסים הבינלאומיים, וכן בתחומים משיקים כגון: קבלת החלטות ולימודי ארגון.
התכנית מורכבת משני נדבכים עיקריים: נדבך חובה ונדבך בחירה. נדבך החובה כולל שיעורים ייחודיים בתת-התחומים המרכזיים שבלימודי הביטחון: חשיבה אסטרטגית, תיאוריות של ארגונים צבאיים, לוחמת סייבר, דוקטרינות אסטרטגיות ושיטות מחקר. נדבך הבחירה כולל מגוון עשיר של שיעורים, סדנאות, סמינרים ומשחקי סימולציה, ובכללם: אינטרנט וסייבר במזרח התיכון, מדיניות הביטחון של ארה"ב, רוסיה, סין, טורקיה, ישראל ונאט"ו, תפיסות הביטחון של מדינות ערב ואיראן ; מלחמת גרילה באמריקה המרכזית, משפט בינלאומי, לוחמת מידע, כלכלת בטחון בישראל, תפוצה גרעינית, דמוקרטיה ומלחמה, מדע, טכנולוגיה ובטחון, סוגיות במחקר המודיעיני, איומי בטחון גלובליים ואזוריים בעולם שלאחר המלחמה הקרה, דעת קהל ומדיניות חוץ, ועוד (הקורסים מתחלפים מדי שנה).
בין המרצים בתכנית נכללים חברי סגל בכירים בחוג למדע המדינה וכן מרצים אורחים ומרצים בעלי נסיון מקצועי, שתחומי התמחותם הם לימודים אסטרטגיים, יחסים בינלאומיים, היסטוריה צבאית, לימודי המזרח התיכון, פוליטיקה השוואתית ואזורית ומדיניות החוץ והביטחון של ישראל.


​קיימים שני מסלולי לימודים לתואר שני:

  • ללא עבודת גמר.
  • עם עבודת גמר (תכנית זו מאפשרת בסיומה הגשת מועמדות ללימודי תואר שלישי).


תנאי הקבלה

למסלול ללא עבודת גמר - רשאים להציג את מועמדותם:
בוגרי תואר ראשון בציון גמר של 82 לפחות.
בוגרי תואר ראשון בציון גמר של 80 עד 82, בעלי 5 שנות ניסיון מעשי בתחום הביטחון - ועדת הקבלה של התכנית רשאית להזמין את המועמדים לראיון אישי.
בוגרי תואר ראשון בכלכלה או בתחומי מדעים מדויקים, הנדסה ומדעי החיים בטווח ציונים של 77 עד 82 - מועמדותם תישקל על סמך ראיון אישי.


למסלול עם עבודת גמר - רשאים להציג את מועמדותם:
בוגרי תואר ראשון בציון גמר של 85 לפחות.


דרישות מעבר ממסלול ללא עבודת גמר למסלול עם עבודת גמר

ציון ממוצע של 86 לפחות, בקורסי החובה, בתום השנה הראשונה.
 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף