פעולה קולקטיבית וייצור משותף של שירותים ציבוריים כפוליטיקה אלטרנטיבית

03 בנובמבר 2021, 11:00 
חדר 527 נפתלי 
פעולה קולקטיבית וייצור משותף של שירותים ציבוריים כפוליטיקה אלטרנטיבית: המקרה של התחבורה הציבורית בישראל

סמינר החוג למדיניות ציבורית 
יום רביעי 3 בנובמבר 2021 שעה 11:00
חדר 527 בנין נפתלי, הפקולטה למדעי החברה

מרצה: ד"ר ניוה גולן-נדיר, אוניברסיטת רייכמן והאוניברסיטה הפתוחה

 

פעולה קולקטיבית וייצור משותף של שירותים ציבוריים כפוליטיקה אלטרנטיבית: המקרה של התחבורה הציבורית בישראל

תקציר

ניתוח המגבלות על זמינות תחבורה ציבורית בשבת בישראל, המבוססות על מדיניות ארוכת שנים שבסיסה דתי ומטרתה שמירת צביון השבת היהודית, מגלה כי זו נתקלת בחוסר שביעות רצון משמעותי בקרב האוכלוסייה. מול חוסר שביעות רצון חברתי זה, ארגוני המגזר השלישי והרשויות המקומיות שילבו כוחות בכדי למצוא פתרונות המספקים תחבורה ציבורית (היסעים) בשבת ברמה המקומית, ועונים לדרישות בסיסיות של אזרחים רבים. מכאן שהתזה העיקרית במחקר זה טוענת כי: (1) חוסר שביעות הרצון של האזרחים ממדיניות התחבורה הציבורית (2) מוביל להקמת ארגוני מגזר שלישי המחויבים לשיפור שירותי התחבורה, וכן (3) כאשר פוליטיקאים ומנהלים ברמת הרחוב מגלים רצון להשתתף ביוזמה, נראה ייצור משותף של שירותי תחבורה ציבורית. אנו משתמשים בכלי מחקר מעורבים (שאלונים מקוונים, ראיונות עומק, ניתוח טקסטואלי של מקורות ראשוניים ומשניים) בכדי לבחון את המקרה הישראלי כמקרה בוחן ממחיש וקריטי.

 

Collective action and co-production of public services as alternative politics: The case of public transportation in Israel

Abstract 

Analysing the decades old religion-based case pertaining to restrictions on transportation services on the Jewish Sabbath (Saturday) in Israel, this study argues that the intentional lack of public transport policy on Saturdays is overall met by discontent within the population. Faced with such societal discontent, third sector organizations, and local authorities combined forces to find solutions that supply public transportation on the Sabbath on the local level, meeting the demands of many citizens. Hence, the main thesis explored in this study maintains that: (1) the citizen’s dissatisfaction is within the transportation policy itself, (2) leads to the formation of committed third-sector organizations to improve the transport services, and (3) that politicians and street-level managers are engaged, which leads to co-production of public transport. Using the Israeli case as an illustrative-crucial case study, we employ various mixed methods tools (e.g., online questionnaires, in-depth interviews, textual analysis of primary and secondary resources).

Niva Golan-Nadir received her Ph.D. from the school of Political Science at the University of Haifa, where she further completed a post-doctoral fellowship at the division of Public Administration and Policy. She is currently a Research Associate at the Center for Policy Research, Rockefeller College of Public Affairs & Policy, The University at Albany, and a teaching faculty at Reichman University and the Open University of Israel. Her research interests include: comparative politics, public administration, state-religion relations and Israel studies.

 

 

 

רשימת הסמינרים של החוג למדיניות ציבורית לסימסטר א', שנה"ל תשפ"ב

 

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>