ד״ר סיגל ברק-ברנדס הינה עמיתת הוראה במסלול מחקר תרבות הילד והנוער ובחוג לתקשורת באוניברסיטת תל-אביב.
ד"ר סיגל ברק-ברנדס
עמית הוראה בהחוג לתקשורת ע"ש דן
מידע כללי
מחקר
מחקרי והקורסים אותם אני מלמדת עוסקים בהיבטים מגוונים של מגדר, בעיקר בנקודות ההשקה בין מגדר ותקשורת, ואני בוחנת בהם את שאלת ייצוגי נשים, נערות וגברים במדיה ובתרבות הפופולרית ועוסקת בהם גם כקהלים של דימויים אלו. במסגרת זו נערכה עבודת הדוקטורט שלי שעסקה באופן בו מפרשות נשים ישראליות דימויי נשים בפרסומות טלוויזיה.
פרסומים
ספרים
.Barak-Brandes, S., & Kama, A. (Eds.) (2018). Feminist interrogations of women's head hair: A crown of glory and shame. New York: Routledge
מאמרים שעברו תהליך שיפוט:
Barak-Brandes, S. (forthcoming). Purim costumes and the commodification of gender. Girlhood Studies, 17(2).
ברק-ברנדס, ס. (2023). 'קפטן אמריקה' או 'נועה קירל'? תחפושות בישראל מספרות מגדר. ילדות: עיון ומחקר בתרבות ילדים, 5, 22-36. Doi:10/33496/yal202305.2236
Toder, N., & Barak-Brandes, S. (2021). A booty of booties: men accumulating capital by homosocial porn exchange on WhatsApp. Porn Studies, 9(2), 145-158.
Barak-Brandes, S. (2017). "And she does it all in heels”: Mothers in contemporary Israeli TV commercials. Feminist Media Studies, 17(2), 215-230.
Barak-Brandes, S. (2017). Ideologies of motherhood in Israeli TV commercials in the new millennium. Communication, Culture & Critique, 10(1), 58-75.
Barak-Brandes, S., & Lachover, E. (2016). Branding relations: Mother-daughter discourse on beauty and body in an Israeli campaign by Dove. Communication, Culture & Critique, 9(3), 379-394.
Barak-Brandes, S., & Shaul, G. (2014). "Cameras were everywhere": Media conduct through the eyes of homicide victims' families – Switzerland, Italy and Israel. The Communication Review, 17(4), 269-285.
Barak-Brandes S., & Levin, D. (2014). “Like my status”: Israeli girls constructing their social connections on the Facebook social network. Feminist Media Studies, 14(5), 743-758.
Levin, D., & Barak-Brandes, S. (2014). Belonging to Neo-tribes or just glocal youth talk: Jewish Israeli adolescent girls representing themselves on Facebook, Northern Lights, 12 (1), 69-86.
Kama, A., & Barak-Brandes, S. (2013). Taming the shame: Policing excretions and body fluids in advertisements for hygiene products. European Journal of Cultural Studies, 16 (5), 582-597.
קמה, ע., וברק-ברנדס, ס. (2012). אילוף הבושה: הפרשות הגוף, פרסום ומסרים תרבותיים. מסגרות מדיה, 9, 69-97.
Barak-Brandes, S. (2011). "I'm not influenced by ads, but not everyone's like me": The Third Person Effect in Israeli women's attitude to TV commercials and their images. The Communication Review, 14, 300-320.
Barak-Brandes, S. (2011). Internalizing the taboo: Israeli women respond to commercials for feminine hygiene products. Observatorio (OBS*), 5(4).
ברק-ברנדס, ס., וגפן-קושילביץ', ש. (2010). "איפה רוז?!": בחינת סיקור רציחתה של רוז פיזם בעיתונות הישראלית כמקרה בוחן לייצוגי אלימות נגד ילדים. מסגרות מדיה, 5, 57-81.
.Lachover, E., & Barak-Brandes, S. (2009). A beautiful campaign? Analysis of public discourses in Israel surrounding the Dove Campaign for Real Beauty. Feminist Media Studies, 9(3), 301-316
פרקים בספרים:
לחובר, ע., וברק-ברנדס, ס. (2017). אם ובת וגוף ביניהן: שיח אמהות ובנותיהן המתבגרות על יופי וגוף בקמפיין 'דאב' בישראל. בתוך ע. לחובר, ע. פלד ומ. קומם (עורכות), נערות וגופן: מדברות, נוכחות, נסתרות (עע' 66-82). ירושלים: מאגנס.
ברק-ברנדס, ס. (2017). להפנים את הטאבו: נשים ישראליות מחוות דעתן על פרסומות למוצרי היגיינה נשית. בתוך ע. סיקורל, ס. נוי, ע. וילמובסקי , וד. אמיר (עורכות), תמונת מחזור: עיונים בשיח הווסת בישראל (עמ' 279-300). מועצה אזורית שער הנגב: המכללה האקדמית ספיר.
Levin, D., & Barak-Brandes, S. (2014). Information? conversation? action? Gabriel Tarde model and online protest in the eyes of Jewish - Israeli teenage girls. In B. Pătruţ & M. Pătruţ (Eds.), Social media in politics: Case studies on the political power of social media (pp. 337-363). Heidelberg: Springer.
Barak-Brandes, S. (2018). 'Samson the Hero' in the new millennium: Femininity, hair donation and feminine agency. In S. Barak-Brandes & A. Kama (Eds.), Feminist interrogations of women's head hair: A crown of glory and shame (pp. 54-68). New York: Routledge.
Kama, A., & Barak-Brandes, S. (2018). Introduction. In S. Barak-Brandes & A. Kama (Eds.), Feminist interrogations of women's head hair: A crown of glory and shame (pp. 1-19). New York: Routledge.
Okavi-Partush, S., Kama, A., & Barak-Brandes, S. (2018). "It won't go straight": Unruly, curly-haired women tell their stories. In S. Barak-Brandes & A. Kama (Eds.), Feminist interrogations of women's head hair: A crown of glory and shame (pp. 81-93). New York: Routledge.
Padva, G., & Barak-Brandes, S. (2020). Naked leisure: Recreational and domesticated male bodies in an Israeli home design campaign. In T. Hayosh, E. Rosenberg, & G. Padva (Eds.), Leisure and cultural change in Israeli society (pp. 126-150). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003010661
Barak-Brandes, S., & Freud, D. (2020). Silencing and victim blaming of a woman who stutters: A televised case study. In M. Bashri, & S. Ahmed (Eds.), Minority women and Western media: Challenging representations and articulating new voices. Lexington Books.
Barak-Brandes, S. (forthcoming). The commodified gendered story of Purim costumes. Mary Zaborskis (Ed.), The Routledge Companion to Gender and Childhood. Routledge.