"ההשכלה הקודמת שלי מסתכמת ב5 יחידות: תנ״ך, הלכה, תושב״ע ויידיש"

דבורה עמית, סטודנטית לתואר שני במידיניות ציבורית

20 יוני 2023

"כשאמרו לי שהדיקאן קם לכבודי בסוף הנאום בטקס סיום התרגשתי", מספרת דבורה עמית, שקיבלה השבוע את תעודת התואר הראשון שלה במדע המדינה ובתקשורת בהצטיינות. דבורה לוקחת חלק בתוכנית 'מובילים', שפועלת להנגשת ההשכלה הגבוהה לבוגרי ובוגרות החינוך החרדי.

היא נבחרה לנאום בטקס כנציגת הסטודנטים.ות וכך היא מספרת:

"אם הייתם שואלים את דבורה של לפני תחילת התואר היא הייתה מספרת לכם על רצון לשרוד את התואר. להצליח לשלב לימודים ועבודה במשרה מלאה.

באוניברסיטה אני נחשבת כנטע זר, הרי ההשכלה הקודמת שלי מסתכמת ב5 יחידות: תנ״ך, הלכה, תושב״ע ויידיש.

לא התחלתי כמצטיינת, למען האמת אפילו לא ידעתי מזה אומר David 12 בוורד. אני הרי הגעתי לשיעור הראשון עם מחברות ושלל עטים, אי שם בסוף שנת 2019. תוך פחות משבוע המחברת הוחלפה במחשב קטן ופתאום הילדה חסרת הטכנולוגיה, צריכה לעבור בין אתרים, להכין מצגות ולחפש מאמרים.

אז התחלתי עם ממוצע של 80 מינוס, ולמרות שהמליצו לי בחום להסתפק במועט, לא הסכמתי לוותר לעצמי. עשיתי מועדי ב׳, התכוננתי בחופשות סמסטר, שיננתי בעל פה שעות ארוכות דברים שהרקע שלי לא הביא עימו, למדתי איך ללמוד ומה הדרך הנכונה לי בלימודים החילוניים, השונים כל כך ממה שהורגלתי כל חיי.

למרות היותי סטודנטית בולטת ודעתנית, היו לי קשיים רבים, בעיקר בהיותי בוגרת החברה החרדית היחידה בתואר. שונה אך מלאת כוונות להשתלב באקדמיה.

צעד אחר צעד למדתי מהשונה ועליו הוספתי גם את העולם שלי, העולם החרדי ממנו הגעתי. תוכנית 'מובילים' בהובלתה של הגב' גליה גבעולי, אשר משלבת את בוגרי החינוך החרדי באוניברסיטת תל אביב, נתנה לי יכולת לחלום. ילדה קטנה מבית חרדי שרק רצתה ללמוד באקדמיה הכי טובה בארץ. ועל זה אני מודה לה, מקרב הלב.

השנה, אני מתרגלת באוניברסיטה לתואר ראשון בכמה קורסים שונים במדע המדינה ולומדת לתואר שני במדיניות ציבורית אוניברסיטת תל-אביב, בדגש על חקר החברה החרדית. הרצון שלי הוא להראות את החברה החרדית, את הצדדים היפים שלה, את המציאות היומיומית, ללא מתווכים. מתוך רצון אמיתי לשנות משהו, גם אם הוא יהיה קטן ביותר, זה הייעוד שלי.

לבסוף אציין גם אותי, תודה גם לי, שהיה לי את האומץ להגשים חלום ילדות, להצטיין בו, ועוד לעשות את זה במגרש של הגדולים - באוניברסיטת תל אביב".

דבורה היא גאווה גדולה ואנחנו מאחלים שהרבה אחרות ואחרים יגיעו בעקבותיה.

נמשיך לעקוב אחר ההצלחות שלה

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף