ד"ר מירלה וידר
מירלה וידר
השכלה רלוונטית והתמחות
2018-2020 פוסטדוקטורט, מכון מופ"ת, תל אביב; מחקר פוסטדוקטורט במכון מופת, בהנחייתה של פרופ' מיכל טבח, עוסק בנושא פיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה בקהילות לומדות מבוססות חקר.
2011-2016 Ph.D. בהוראת המתמטיקה, טכניון, חיפה; נושא המחקר: תפישה וויזואלית של ייצוגים דו-ממדיים עבור אובייקטים תלת-ממדיים בהוראת גיאומטריה במרחב. בהנחיית: פרופ' אבי ברמן ופרופ' בוריס קויצ'ו.
2014-2010 תואר שני M.A. בחינוך ופסיכולוגיה, עם התמחות בטכנולוגיות למידה, באוניברסיטה הפתוחה, רעננה; נושא המחקר: שימוש בסימולציה ממוחשבת להסרת מחסומים וויזואליים בהוראת הגיאומטריה במרחב בהנחיית: ד"ר פול גורסקי.
1981-1982 תעודת הוראה, הוראת המתמטיקה, אוניברסיטת תל-אביב, תל-אביב.
1978-1981 תואר ראשון B.Sc. במתמטיקה, אוניברסיטת תל-אביב, תל-אביב.
תפקיד נוכחי
2015-2020 מרצה למתמטיקה וחינוך מתמטי, מכללת שאנן;
2019-2020 יועצת אקדמית במכון וייצמן,
2015-2020 מובילה קהילות מורי מתמטיקה לומדות במסגרות שונות.
תפקידים בעבר
2015-2019 מרצה נלווה בטכניון, ומנהלת אקדמית בתכנית הרחבת הסמכה למורים למתמטיקה בטכניון.
2015-2018 רכזת מתמטיקה עירונית בפרוייקט קרן טראמפ ברעננה (בשל ההתערבות עלה מספר הלומדים מתמטיקה 5 יח"ל מ-19% ל32.6%),
2000-2015 מורה למתמטיקה ומרכזת מקצוע בתיכון אביב ברעננה. בתקופה שו שימשתי גם כמדריכה מקצועית מחוזית וארצית מטעם משרד החינוך.
עד 2000 עסקתי בהוראת מתמטיקה בתיכונים: אחד העם – פתח תקווה ותיכון הראשונים בהרצליה.
סיימתי קורס יועצים לרשויות תש"ף מטעם רשת ערי מצוינות
תפיסת היועצת בבואה להדריך יישוב:
אני מאמינה כי לשינויים ברי קיימא יש לגשת תוך שילוב תכנון אסטרטגי TOP DOWN עם הצמחת מעורבות BOTTOM UP מתוך השטח. ככלל, מאמצת את מודל הזהב של סיימון סינק כמודל רב עוצמה היכול לעורר השראה בשותפים לדרך: תחילה החזון – מדוע חשוב לשנות? אחר כך האסטרטגיה – מה צריך להיעשות? ולבסוף הטקטיקה – כיצד לבצע זאת.