התוכנית ללימודי ביקורת פנימית באוניברסיטת תל אביב

במסגרת שיתוף הפעולה בין לשכת המבקרים הפנימיים IIA ישראל והמכון לשלטון מקומי באוניברסיטת תל אביב

10 מרץ 2024

הדרישה למבקרים פנימיים הולכת וגוברת בשל החובה למנות מבקרים פנימיים על פי החוק ברוב המגזרים במדינת ישראל, ובהם: משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות, בנקים, גופים פיננסיים, חברות ציבוריות (הנסחרות בבורסה), עמותות, חברות לתועלת הציבור, ועוד.

 

מקצוע הביקורת הפנימית הינו מקצוע מעניין ורב תחומי, שכן הוא מכסה את כל פעילויות הארגון במטרה למזער סיכונים ולתקן כשלים לטובת שמירת החוק, המנהל התקין, היעילות, החיסכון, המועילות, וטוהר המידות להשגת מטרותיו של הארגון.

 

המבקרים הפנימיים משולבים מכוח תפקידם בדרג הבכיר בארגון והינם בין הגורמים המשפיעים ביותר על קבלת החלטות ועל הצלחתו של הארגון.

 

התוכנית ללימודי ביקורת פנימית מכשירה את בוגריה לשמש כמבקרים פנימיים בארגונים מגוונים, בדגש על המגזר הציבורי. התוכנית מוכרת על ידי וועדת ההשתלמויות לפי חוק הביקורת הפנימית התשנ"ב 1992, וסיומה בהצלחה מקנה לבוגרים ולבוגרות את הידע והאפשרות להתמנות ולכהן כמבקרים פנימיים ראשיים בגופים ציבוריים ואחרים בכפוף לחוק.

 

הלימודים בתוכנית מעניקים ידע נרחב על ניהול והתנהלות ארגונית בתחומים רבים ובהם: כספים, הסביבה המשפטית, המגזר הציבורי והעסקי, גורמי ביקורת חיצוניים לארגון, ממשל תאגידי, ניהול סיכונים, סיכוני הונאות ומעילות, תחום טכנולוגיות מידע וסייבר ועוד. זאת לצד התקנים הגלובאליים לביקורת פנימית, כלים יישומיים לעריכת ביקורת פנימית וכתיבת דוח ביקורת פנימית, מעקב אחר תיקון הליקויים, ניהול יחידת ביקורת פנימית ועוד.

 

התוכנית כוללת פרקטיקום, שבמסגרתו המשתתפים מיישמים את המתודולוגיות שלמדו באמצעות עריכת ביקורת פנימית בפועל בארגון, ועריכת דוח ביקורת פנימית, כך שבתום התוכנית בהצלחה, לבוגרים יש ניסיון ממשי בעריכת ביקורת פנימית בארגון.

 

לפרטים ולהרשמה >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>
לראש הדף