תכנית הלימודים

מסלול לחקר חברה דיגיטלית
תואר ראשון דו חוגי (תקשורת, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה)

 

תכנית הלימודים מתבססת על לימודי תשתית וסדנאות יישומיות המיועדות לתלמידי המסלול תוך דגש על התחום המתפתח של חברת המידע.

במסלול ללימודי חברה ודיגיטל בחוגים תקשורת וסוציולוגיה באוניברסיטת ת"א תלמדו ותתנסו בטכנולוגיות העכשוויות ביותר במסגרת קורסים עיוניים שילמדו את המה והלמה של החברה הדיגיטלית וסדנאות יישומיות שילמדו את האיך בעידן הדיגיטל: שיווק בגוגל ובפייסבוק, כלים להבנת חכמת ההמונים, עיצוב חוויית משתמש, פיתוח אפליקציות ועוד. תוכלו לצבור ניסיון משמעותי במסגרת התמחויות בחברות היי טק ותקשורת במהלך הלימודים.

התלמידים חייבים ללמוד שני קורסים באנגלית במהלך התואר כחלק מתכנית הלימודים. ניתן ללמוד את הקורסים במסגרת החוג לתקשורת והחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. (אין מדובר בקורס להשלמת רמת אנגלית של היחידה להוראת שפות). תלמידים שהחלו את לימודיהם בשנה"ל תשע"ט עד תשפ"א חייבים ללמוד קורס אחד באנגלית.

קורסי כלים שלובים הינם חובה במהלך התואר הראשון, פרטים על מבנה התכנית, היקף הלימודים ומידע נוסף בקישור.
 

תכנית הלימודים בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה בנויה במבנה של "אשכולות".
מהשנה השנייה ללימודים ניתן ללמוד קורסים מבין אשכולות קורסי התשתית, קורסי התיאוריות וקורסי הבחירה.  אשכול המחקר (סמינרים) יילמד בשנה השלישית ללימודים.

מכסת השעות לתואר בכל אחד מהחוגים תעמוד על 62 ש"ס.


שנה א׳ – 49 ש״ס

קורסים מהחוג לתקשורת

קורסים מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה

מבוא למדעי התקשורת – 4 ש"ס

מבוא לסוציולוגיה – 4 ש"ס

יסודות בחברת הרשת – 4 ש"ס

מבוא לאנתרופולוגיה – 4 ש"ס

שפה ותקשורת: מסר, שכנוע ופעולה – 3 ש"ס

מקורות היסטוריים ואינטלקטואלים של מדעי החברה – 4 ש"ס

פייתון עבור תקשורת – 4 ש"ס

מבוא לסטטיסטיקה ולניתוח נתונים – 5 ש"ס

פייתון לתקשורת – מתקדם – 4 ש"ס

יסודות המחקר החברתי – 2 ש"ס

סדנת כתיבה יצירתית – 2 ש"ס

יסודות הכתיבה האקדמית  – 1 ש"ס

מבוא לחווית משתמש וממשק אדם-מחשב – 4 ש"ס

תיאוריות סוציולוגיות: מהתקופה הקלאסית ועד
זמננו – 4 ש"ס  

סה"כ 25 ש"ס

סה"כ 24 ש"ס

 
 
 

קורסים מהחוג לתקשורת – שנה ב'

קורסים מהחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה  –
שנים ב'-ג'

קו נקודה רשת – 2 ש"ס

שיטות מחקר כמותיות –2 ש"ס – שנה ב'

מפת התקשורת – 2 ש"ס

שיטות מחקר איכותיות –2 ש"ס – שנה ב'

תורות ההשפעה – 2 ש"ס

שיטות  מחקר אתנו גרפיות – 2 ש"ס – שנה ב'

תקשורת חזותית: אינטרנט, פרסום, צילום- 3 ש"ס

אנתרופולוגיה דיגיטלית – תיאוריה ופרקטיקה – 2 ש"ס – שנה ב'

סדנאות מחקר מתודולוגיות – 4 ש"ס

אשכול קורסי תיאוריות- 2-3 ש"ס (שנים ב' ו-ג')

קורסי בחירה – 4 ש"ס

אשכול קורסי תשתית – שני קורסים – 6 ש"ס.
(שנים ב' ו-ג')

כלכלת רשת – 2 ש"ס

אשכול קורסי בחירה -  12-13 ש"ס (שנים ב' ו-ג')[1]

 

ביג דאטה – בין פרקטיקה לביקורת – 3 ש"ס – שנה ג'

 

אשכול מחקר-סמינרים – 4 ש"ס - שנה ג'

 סה"כ 19 ש"ס

סה"כ 38 ש"ס

 

 

קורסים מהחוג לתקשורת – שנה ג'

סמינרים מחקריים – 6 ש"ס

משילות אינטרנט – 2 ש"ס

קורסי בחירה – 6 ש"ס

סדנת אפליקציות – 4 ש"ס

סה"כ 18 ש"ס

 
 
_________________________
[1] היקף שעות אשכול קורסי הבחירה תלוי בבחירה באחד מקורסי אשכול תיאוריות. (תיאוריה באנתרופולוגיה 2 ש"ס או ריבוד ואי שוויון 3 ש"ס).

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>